Adwords – Scenariusz profesjonalnej kampanii cz. 2
Autor: Paweł_M
Przygotować kampanię może każdy, ale te drobne szczegóły pomiędzy kampanią prowadzona przez zwykłego użytkownika a specjalistę Google Adwords mają swoje odzwierciedlenie w postaci większego CTR, liczby kliknięć oraz niższej stawki CPC.
Treści reklam
Po ustaleniu wybraniu odpowiednich fraz oraz ustawieniu parametrów kampanii jak wysokość budżetu przechodzimy do stworzenia chwytliwych treści reklam Adwords mających za zadanie przyciągnąć największą ilość potencjalnych klientów. Dla przykładu wybierzmy następującą frazę: sprzęt wędkarski. Technika tworzenia jest bardzo prosta. Najlepiej aby fraza występowała w treści reklamy 3 razy, ale nie mniej niż 2. Gdy klient wpiszę w Google frazę sprzęt wędkarski oraz fraza ta będzie występowała w naszej reklamie wówczas zostanie on pogrubiona. Każdy pogrubiony znak w treści reklamy przyciąga wzrok klientów co jest naszym głównym celem. Drugi aspekt tworzenia treści to słowo zachęcające do działania typu: Sprawdź!, Zadzwoń! czy Kup teraz!. Klient nie może się wahać czy kliknąć czy nie. Zawsze lepiej, aby kliknął. Ostatni trik dotyczy rozpoczynania każdego słowa od dużej litery. Jest to niuans, lecz warto go stosować. Poniżej umieszczono porównanie zwykłej reklamy oraz z zastosowaniem opisanych technik.
Zwykła treść reklamy:
Sprzęt wędkarski.
Wędki, spławiki, kołowrotki,
zobacz nasz asortyment.
domena.pl
Ulepszona treść reklamy:
Sprzęt Wędkarski
Szukasz Sprzętu Wędkarskiego ?
Przynęty, Kołowrotki, Wędki. Wejdź!
domena.pl/Sprzet-Wedkarski
Optymalizacja
Ostatni i zarazem nigdy nie kończący się etap to optymalizacja kampanii Adwords. Dużym błędem jest aktywowanie kampanii i tylko czekanie na efekty. Profesjonalne kampanie optymalizowane są bardzo często, nawet co 24h. Działania opierają się np. na regulowaniu maksymalnej stawki za kliknięcie CPC (zazwyczaj jest ona powoli obniżana, aż do momenty gdy reklama będzie wyświetlana na pozycji 3 lub nawet 4). Co jakiś czas dobrze jest testować nowe treści reklam. Początkowo ustawiamy dwie różne treści, a po kilku tygodniach sprawdzamy, która uzyskała lepszy wskaźnik CTR i ją zostawiamy. W miejsce gorszej treści komponujemy nową treść. Taki zabieg pozwala nieustannie testować i poprawiać najlepsze reklamy. Warto także raz w miesiącu przeanalizować raporty aby np. wydobyć frazy, których nie mamy, a po których użytkownicy klikają w nasze reklamy Adwords.
Warto poświęcić chwilę czasu na przygotowanie dobrej kampanii reklamowej Adwords, gdyż w ten sposób jesteśmy wstanie uzyskać więcej kliknięć a tym samym koszt pozyskania potencjalnego klient jest niższy.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Paweł Musieł
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz