Techniki sprzedaży wykorzystywane w internecie
Autor: Krzysiek Skw.
Współczesny świat coraz częściej opiera się na internecie. W praktyce oznacza to iż, jeżeli czegoś nie ma w internecie, to oznacza że nie istnieje. Dlatego też tak prężnie rozwija się branża, oferująca różnorodne techniki sprzedaży, za pomocą internetu.
Musimy zdawać sobie sprawę, iż techniki sprzedaży, stosowane przez specjalistów, mają na celu spowodować nasze zainteresowanie danym produktem czy usługą. Praktycznie codziennie, podczas przeglądania atakują na różnorakie promocje, jesteśmy nieświadomi iż tak wiele osób sugeruje nam zakup danego przedmiotu. Jakie zatem techniki sprzedaży najchętniej stosuje się w chwili obecnej?
Dość rozpowszechnioną techniką sprzedaży, za pomocą internetu, jest marketing szeptany. Przeglądając poczytne fora, nawet nie zdajemy sobie sprawy, iż wielu użytkowników, którzy na nich piszą ma tylko jeden cel. Zmusić nas do zakupu konkretnego produktu, tego jaki obecnie promują. Wystarczy wczytać się w jakiekolwiek forum, gdzie jeden z użytkowników poszukuje porady, chce wiedzieć jaki produkt warto kupić. W odpowiedzi, od doświadczonych userów otrzymuje szereg porad, dostaje niezbędne informacje o danym produkcie, a co istotniejsze ma przed sobą całą listę pozytywnych cech konkretnego produktu. Widząc takie przedstawienie sprawy, szczególnie że w temacie wypowiada się stały użytkownik forum, decyduje się na zakup właśnie promowanego produktu. Jest to typowe działanie, szczególnie widoczne na licznych forach internetowych dla kobiet.
Inną techniką sprzedaży stosowaną w internecie, są wszelkiego rodzaju obniżki cenowe, atrakcyjne usługi w niskich cenach. Zakupy grupowe to tak naprawdę nic innego jak wykorzystanie jednej z technik sprzedaży. Otrzymujemy na email ciekawą ofertę, spędzenia np. weekendu w hotelu spa, taniej o 60%, niż wynosi regularna cena. Oczywiście nigdy w życiu byśmy nie pojechali, na tego rodzaju wypoczynek, jednak skoro trafia się tak tania okazja to warto skorzystać. Jeżeli z okazji zakupów grupowych, kupimy jakiś tańszy produkt czy usługę, często bywa iż nie zostanie on wykorzystany. Przykładowo jedno z biur podróży, sprzedawało vouchery na tańsze wakacje. Procentowo z obniżki skorzystało zaledwie 25%. Z drugiej strony zainteresowanie danym biurem podróży znacząco wzrosło.
Widzimy zatem, iż codziennie, w globalnej sieci, jesteśmy atakowani różnymi promocjami, ciekawymi ofertami, a wszystko to z wykorzystaniem istniejących technik sprzedaży.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz