sobota, 22 października 2016

5 powodów, dla których warto się reklamować w urządzeniach mobilnych

5 powodów, dla których warto się reklamować w urządzeniach mobilnych


Autor: Mariusz Pryszczewski


Reklama, nawet najlepsza, ale która adresowana jest wyłącznie dla użytkowników desktopów, ma kilka poważnych wad. Są oczywiście kampanie, które w zasadzie tylko w takim układzie mają sens, ale są i takie, które adresowane dla użytkowników komputerów stacjonarnych są wyrzuceniem pieniędzy w błoto.


Reklama, nawet najlepsza, ale która adresowana jest wyłącznie dla użytkowników desktopów, ma kilka poważnych wad. Są oczywiście kampanie, które w zasadzie tylko w takim układzie mają sens, ale są i takie, które adresowane dla użytkowników komputerów stacjonarnych są wręcz wyrzuceniem pieniędzy w błoto.

1. Firma ma charakter wybitnie lokalny

Mała pizzeria, firma taksówkowa, pogotowie komputerowe albo przychodnia lekarska najczęściej są firmami o zasięgu lokalnym – miasta, dzielnicy, z rzadka tylko kilku sąsiadujących powiatów. Reklamowanie krakowskiej pizzerii w Szczecinie jest co najmniej ekstrawagancją, a na odwrót – jeszcze większą. Nawet jednak jeśli taka reklama nie przynosi efektów, nadal generuje koszty! Gdyby zamiast tego skupić się na dotarciu do większej grupy odbiorców potencjalnie zainteresowanych danym produktem lub usługą, bo przebywających bliżej firmy, która takie produkty i usługi udostępnia, to kampania przyniosłaby dużo większe zyski.

2. Koszt reklamy mobilnej jest niski

Mimo że Google robi wszystko, aby sprawić, by reklamodawcy uwierzyli w olbrzymią moc reklam na urządzeniach mobilnych, nie są one wcale tak popularne, jak pokazują badania, aczkolwiek nawet w przypadku zawyżonych danych, mówimy już o zjawisku, którego całkowicie marginalizować się nie da. Warto w każdym razie pamiętać zawsze o jednej zasadzie: kampania, która jest ściśle targetowana, w AdWords jest finalnie tańsza. Nawet jeśli wyświetleń jest mniej, kliknięć też, to dzięki ściślejszemu dopasowaniu spada współczynnik konkurencyjności frazy, a wraz z nim także cena reklamy.

3. Reklama typu „tylko połączenie”

AdWords początkowo dawał możliwość tworzenia reklam, których kliknięcie dawało efekt w postaci przekierowania na wskazaną stronę internetową. To dobry model w wielu przypadkach, ale są wyjątki – czasem, szczególnie właśnie jeśli chodzi o reklamy wyświetlane na telefonach, zamiast przejścia na stronę internetową, warto mieć możliwość wykonania połączenia. Przykładami branż, w których taki typ interakcji będzie lepszy niż przejście na stronę mogą być pomoc drogowa czy awaryjne otwieranie zamków. AdWords oferuje specjalne typy kampanii, które z założenia nie dają innej możliwości poza wykonaniem telefonu i są one dedykowane właśnie urządzeniom mobilnym. Ponownie – reklama jest precyzyjnie targetowana, bardziej specyficzna, a więc będzie także tańsza.

4. Niski koszt dzięki lekceważeniu

Dziś wciąż kampanie AdWords na urządzenia mobilne nie są szczególnie popularne. Wynika to z przekonania o niewielkiej roli smartfonów i tabletów. Nawet jeśli tak jest w rzeczywistości, zostawia to choćby niewielką wolną niszę, gdzie można niskim kosztem przejąć wielu klientów. Konkurencja jest niewielka, nawet jeśli na desktopach współczynnik konkurencyjności opiera się o maksimum.

5. Adresowanie do specyficznego klienta

Powoli, bo powoli, ale przybywa nam coraz więcej osób, które nawet domowe komputery zastępują tabletami. Oznacza to, że reklama na desktopy minimalnie zawęża krąg odbiorców, a mobilna rośnie w siłę. Jednak ważne jest także, że ludzie, którzy decydują się na rezygnację z klasycznego komputera, to klienci bardzo specyficzni – zakochani zwykle w nowinkach technicznych, mobilni, aktywni: to bardzo precyzyjny opis, który odpowiada wielu grupom produktów, których nie ma jak tym ludziom zareklamować jeśli nie zorganizuje się optymalizowanej pod kątem urządzeń mobilnych kampanii reklamowej. AdWords jest do tego idealny, ponieważ daje dostęp do wszystkich narzędzi targetowania, które pozwalają przewidywać działania użytkowników, analizują je oraz dają możliwość lepszego dostosowania reklam to oczekiwań potencjalnych klientów.


Mariusz Pryszczewski

www.ppcefekt.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

30 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe rozwiązanie, które warto wziąć pod uwagę

    OdpowiedzUsuń
  2. Super zredagowany tekst, dużo przydatnych informacji

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy i wartościowy blog, super wpis

    OdpowiedzUsuń
  4. Uważam tak samo, warto się reklamować w mobilnych urządzeniach, świetny post

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz faktycznie częściej używamy smartfonów niż komputerów, ciekawy artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie to opisałeś, przydatny wpis

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post, ciekawie to ująłeś

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawe informacje i fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny blog i ciekawe treści.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie trafione informacje. Super jest ten tekst.

    OdpowiedzUsuń
  11. blog jest extra bede tu wracać!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten rodzaj reklamy jest najbardziej opłacalny i skuteczny w obecnej rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
  13. Koszty takiej reklamy nie są wysokie a skuteczność jej działania jest ogromna.

    OdpowiedzUsuń