sobota, 22 października 2016

Marketing przez e-mail czyli kolejny rodzaj reklamy w internecie

Marketing przez e-mail czyli kolejny rodzaj reklamy w internecie


Autor: sylwester jezierski


Internet jest narzędziem powszechnie wykorzystywanym do celów marketingowych. Jego największe zalety to oczywiście ogromna ilość użytkowników, olbrzymi zasięg, a także fakt, iż marketing prowadzony przez Internet jest zwykle tańszy niż jego tradycyjne odmiany.


Ważną gałęzią działań marketingowych prowadzonych w sieci jest e-mail marketing, który może mieć dwie formy - newslettera albo reklam doklejanych do wiadomości wysyłanych przez użytkowników poczty e-mail.

Nie każdy chce reklamę

Mimo iż marketing przez e-mail ma wiele zalet, trzeba przyznać, że jest metodą trudniejszą w stosowaniu i mniej skuteczną w niektórych aspektach niż inne formy marketingu internetowego. Z tego powodu znacznie większy nacisk kładzie się na przykład na reklamowanie się na blogach i content marketing, e-mail traktując jako metodę posiłkową. Problem polega na tym, że w większości przypadków użytkownicy i potencjalni odbiorcy przekazu muszą wpierw wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji. Tak jest na przykład wówczas, gdy osoba, która odwiedza jakąś stronę internetową, musi zgodzić się na otrzymywanie informacji w postaci newslettera. Nie inaczej jest w przypadku poczty elektronicznej, ponieważ tylko niektóre z portali wymagają od swych użytkowników zgody na doklejanie reklam do ich wiadomości czy przesyłanie im e-maili od ich partnerów. Jeśli więc ktoś nie życzy sobie otrzymywania (czy wysyłania) takich treści, nie stanie się ich odbiorcą, e-mail marketing nie jest więc szczególnie skuteczny jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów.

Oczywiście jednak nie oznacza to, że taka forma marketingu pozwala emitować przekaz tylko do posiadanej bazy klientów, gdyż nie byłoby to wówczas opłacalne, a jest i nie ma co do tego żadnych wątpliwości.

Pozyskiwanie odbiorców

Nadawcy treści zwykle pozyskują zgodę klientów na przesyłanie im reklam poprzez zapis albo rejestrację, ale istnieje też dość powszechna praktyka polegająca na żmudnym wysyłaniu e-maili do innych osób z zapytaniem, czy można przesłać im reklamę (zapytanie takie jest niezbędne, gdyż wysyłanie reklam bez zgody traktowane jest jak spam i jest nielegalne). Specjaliści uznają jednak, że praktyka ta ma stosunkowo niską skuteczność, a przy tym istnieje kwestia zakupu czy innego pozyskiwania adresów mailowych.
Inne praktyki to na przykład zamieszczanie subskrypcji w mediach społecznościowych, co jest doskonałym rozwiązaniem ze względu na ich olbrzymią popularność. Dobre są też na przykład reklamy banerowe zamieszczanie najczęściej na popularnych stronach i blogach, które mają dużo odwiedzających. Olbrzymią popularnością cieszy się też oczywiście call center, jednak w tym ostatnim przypadku poniesione nakłady pieniężne nie zawsze zwracają się w satysfakcjonującym stopniu. Metoda, jaka zostanie wybrana, musi być więc uzależniona od budżetu, jakim się dysponuje, stąd wielkie firmy i znani nadawcy zwykle korzystają z wszelkich dostępnych źródeł i na ich reklamę w Internecie bardzo łatwo można się natknąć. Coraz większą popularnością cieszą się też aplikacje mobilne.


Autorem tekstu jest Sylwester Jezierski absolwent wydziału Ekonomicznego- specjalność Biznes Elektroniczny na codzień prowadzący blog o seo i e-commerce.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

10 komentarzy: