sobota, 22 października 2016

Wyświetlacze LED zamiast banerów?

Wyświetlacze LED zamiast banerów?


Autor: Jakub Nowak


Wyświetlacz LED to najprostszy i najłatwiejszy w obsłudze rodzaj wyświetlacza zbudowany z diod rozmieszczonych odpowiednio w obudowie.


Najczęściej spotykanymi układami wyświetlaczy są: wyświetlacze segmentowe, w których diody umieszczone są w takich miejscach, że można z nich utworzyć kształty cyfr oraz liter, oraz wyświetlacze matrycowe, w których diody ułożone są w rzędach i kolumnach. Ustawiając odpowiednią rozdzielczość, możemy wyświetlać zarówno litery i cyfry, jak i proste elementy graficzne. Wyświetlacze dostępne są w małych obudowach i połączone zazwyczaj anodami, katodami bądź w jeszcze inny sposób.
Zastosowanie energooszczędnych diod LED, które pobierają nawet dziesięciokrotnie mniej energii niż świetlówki, sprawia, że wyświetlacze LED są bardzo pożądaną formą reklamy. Coraz więcej firm oraz usługodawców rezygnuje z tradycyjnych banerów i billboardów na rzecz wyświetlaczy LED-owych, które są dynamiczne i przyciągają wzrok przechodniów i kierowców. Wyświetlacze z powodzeniem funkcjonują zarówno w dzień, jak i w nocy, bez względu na panujące warunki atmosferyczne. Bez względu na pogodę prezentowane treści będą wyraźne i dotrą do dużego grona odbiorców.

Reklamy LED są budowane z modułów o wymiarach 16x32 cm. Ich producenci mogą zatem przygotować dowolny rozmiar tablicy przez połączenie kolejnych modułów. Wybierając rozmiar, powinniśmy pamiętać, że w tym wypadku „więcej” znaczy „lepiej”. im większy wyświetlacz, tym nasza reklama będzie bardziej widoczna i trafi do większej liczby potencjalnych klientów. Wystarczy podać przykład Google, który zarezerwował reklamy ledowe na największych wyświetlacza na świecie, aby zrozumieć, że taka forma „sprzedaży” treści jest bardzo opłacalna i może efektywnie wspomóc nasze działania marketingowe.
Sposób działania reklamy jest bardzo prosty – wystarczy zainstalować ją na ścianie i podłączyć do prądu. Informacje, które chcemy wyświetlać, przesyłamy za pomocą kabla usb. To, jakie treści wyświetlamy w ramach kampanii reklamowej, ma kolosalne znaczenie. Wszystko zależy jednak od branży i efektu, jaki chcemy uzyskać. W przypadku niektórych przedsiębiorstw wystarczy wyświetlenie nazwy firmy i logo, inne zaś będą wymagały wyświetlenia konkretnego produktu. Możliwości jest wiele i wszystko zależy od naszych preferencji. Co istotne, decyzja co do wyświetlanych treści nie ma charakteru ostatecznego, bowiem w każdej chwili możemy przesłać do wyświetlacza inny projekt. Możliwość szybkiego odświeżenia reklamy to kolejna zaleta wyświetlaczy ledowych, która czyni je lepszymi od tradycyjnych bannerów. Za stosunkowo niewielkie pieniądze możemy otrzymać w pełni mobilną reklamę, która przykuwa uwagę otoczenia i wyróżnia się spośród setek statystycznych banerów. Biorąc pod uwagę niewielkie koszta energii elektrycznej koniecznej do zasilenia energooszczędnych diod, każdy przedsiębiorca może pozwolić sobie na taki wydatek.


LilkaArt

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

2 komentarze: