piątek, 29 września 2017

Co nowego w świecie Facebooka

Co nowego w świecie Facebooka


Autor: Ania Wilczak


Platforma komunikacyjna Facebook Messenger to jedna z najprężniej rozwijających się na rynku.


Częste aktualizacje dostarczają nowych, atrakcyjnych funkcjonalności dla użytkowników, ale też dla developerów. Warto spojrzeć co nowego posiada chatbot M, oficjalny wirtualny doradca Facebooka, jakie zmiany szykują się dla kodów na Messengerze oraz w świecie gier dostępnych na platformie.

Chatbot M ma już całkiem dokładnie wyczuwać, kiedy rozmawiamy ze znajomymi o planach, na przykład obiadowych i polecać w tym momencie najlepsze lokale korzystając z bazy delivery.com. Ta aktualizacja ma również obejmować grupowe płatności. Na razie opcja dostępna ma być tylko na terytorium Stanów Zjednoczonych. Platforma zaktualizowana została również w obszarze gier. Rozgrywki z naszymi znajomymi zobaczymy w specjalnej zakładce, a sam mechanizm gier polegać ma na rundach turowych. Takie urozmaicenie powinno przyjąć się dla miliarda użytkowników Messengera, ponieważ według statystyk w samych rozegranych gier na komunikatorze było już 1,5 miliarda w ciągu ostatnich 90 dni.

Nowości zobaczymy też na obszarze wykorzystywania kodów QR. Ich skanowanie dostępne już będzie na wydarzeniach takich jak koncerty i mecze, dając użytkownikom dostęp do szeregu nowych informacji i danych. Chociaż popularność kodów QR nigdy nie była zbyt duża, to taka aktualizacja może sprawić, że chętniej będziemy z nich korzystać, a same kody zyskają na popularności wśród reklamodawców i brandów.

Narzędzie do generowania kodów to szansa dla biznesowej sfery na Messengerze. Firmy będą mogły tworzyć własne kody i pracować nad ciekawymi strategiami marketingowymi. Dla brandów oznacza to wdrażanie narzędzi osobno do handlu i osobno do reklamy. Chatbot sprzedażowy miałby wtedy inne funkcje niż ten stworzony ekskluzywnie na potrzeby marketingu.


Każda zmiana na Messengerze to krok do przodu dla conversational commerce, botów i AI. Im więcej ciekawych funkcji oferują nam wirtualni asystenci, tym łatwiejsze staje się reklamowanie botów, a także odkrywanie ich na platformie przez użytkowników.


Warto przeczytać: Klient chce rozmawiać. Także w internecie.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

11 komentarzy:

  1. Obecnie w Messengerze dostępne są również reklamy. To bardzo dobry sposób na dotarcie do dużej ilości nowych klientów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Adrianna Gawrońska7 grudnia 2018 20:38

    Jeśli już mówimy o reklamach na Facebooku to należy wspomnieć o tym, że jeśli są one źle przygotowane i pozbawione optymalizacji to niestety nic z tego nie będzie. Ja się na tym nie znam, dlatego zleciłem przygotowanie takiej reklamy dla https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku i muszę przyznać, że przyniosła ona oczekiwane zamiary.

    OdpowiedzUsuń
  4. Reklama na Facebooku jest bardzo dobrym sposobem na zwiększenie widoczności naszej marki, usługi czy produktu. I to właśnie robi http://tearsofjoy.pl/ dla mojej firmy gdzie jestem mega pozytywnie zaskoczony całym efektem który nastąpił.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sam Facebook jest na pewno dobrym miejscem gdzie możemy reklamować swoje usługi czy produkty. Jednak ja nadal jestem zdania, że sms marketing https://www.cashbill.pl/blog/uslugi-gsm/sms-marketing-5-powodow-dla-ktorych-warto-w-niego-zainwestowac/ także bardzo fajnie się sprawdza i ponadto ma bardzo wielu różnych zwolenników.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdy mamy zamiar w odpowiedni sposób rozreklamować nasz interes w sieci to ważne jest aby wybrać do tego najlepszy sposób. W ostatnim czasie fajnie to zostało opisane w http://e4media.pl/jak-wypozycjonowac-strone-internetowa/ że pozycjonowanie stron internetowych jest nadal dość skuteczną metodą na to aby pokazywać swoją markę. Ja chętnie stosuję takie zabiegi marketingowe.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety ja jeszcze nigdy nie miałam okazji aby korzystać z reklamy w social mediach ale jak widzę zapowiada się bardzo dobrze. Muszę przyznać, że jak przeczytałam wpis https://push-ad.com/blog/notyfikacje-web-push-sa-rodo-friendly/ to także jestem zdania, że faktycznie kampanie push są niezwykle dobre i RODO friendly.

    OdpowiedzUsuń