piątek, 29 września 2017

Reklama nie tylko dźwignią handlu czyli "niefizyczne" aspekty reklamy

Reklama nie tylko dźwignią handlu czyli "niefizyczne" aspekty reklamy


Autor: Edyta Łuszcz


Przedsiębiorca doskonale wie, że własna działalność to praca przez całą dobę. O tyle jest satysfakcjonująca, o ile jest związana bezpośrednio ze sprzedażą i profitami. A co w sytuacji, kiedy budżet przeznaczony na rozwój firmy trzeba przeznaczyć na reklamę?


Czas pokazać się innym

Jeśli już decyzja o założeniu działalności stała się faktem, oznacza to, że albo dysponujesz odpowiednią bazą klientów albo Twój pomysł jest innowacyjny i trafiony albo posiadasz duży budżet na reklamę. Najtrudniejszym krokiem w świecie biznesu jest bowiem znalezienie nabywcy, nawet jeśli uwzględniają to początkowe budżetowe spekulacje. Nowa rzeczywistość często okazuje się niewyśniona, wprost znienawidzona przez przedsiębiorcę, gdy brak zainteresowania ofertą utrzymuje się przez dłuższy czas.

Wówczas w wyścigu po konsumenta wygrywają najbardziej wytrwali albo posiadający duży kapitał na działania marketingowe. Gdyż bardzo duże znaczenie, mocno przewyższające poziom i jakość sprzedawanych usług, ma reklama. Bo cóż z tego, że jesteśmy mistrzami w danej dziedzinie jeśli nikt o nas nie wie?

Wylegitymuj się spełnioną obietnicą

Jeśli reklama okazała się skuteczna a klient swój azymut nakierował na Twoją firmę i za pomocą kompasu marketingowego określił kierunek inwestycji własnego kapitału, to najważniejszym Twoim zadaniem jest nie zawieść jego zaufania. Jest to niezwykle proste a jednocześnie sprawiające trudność tysiącom . Karol Bunsch doskonale oddał sens niespełnionej obietnicy

"Łatwiej odbudować zburzone miasto niż zburzone zaufanie."

Jak się to ma do interesów? Przedstawiając ofertę, składasz obietnicę sprzedaży usług dokładnie dopasowanych do potrzeb klienta. Transakcja w punkt rozwiewa wszelkie wątpliwości a Twoja marka zyskuje dobry wizerunek. Dotrzymana obietnica, troska o potrzeby oraz atmosfera partnerstwa pozytywnie wpływa na wizerunek Twojej firmy a Ty zdobywasz zaufanie.

Nie daj o sobie zapomnieć

Budowa partnerskich relacji to złożony proces. Profesjonalizm, zaufanie i odpowiednia jakość niekoniecznie mogą wystarczyć. Konsument zawsze poszukuje czegoś więcej. Kiedy zadowolenie z usług jest optymalne i we wspólne relacje wkrada się nuda, czas wytoczyć ciężkie działa w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Tu z odsieczą śpieszą akcesoria reklamowe. Pełnią one rolę podziękowania za współpracę, wspierania strategii marketingowych lub reaktywacji kontaktów biznesowych. Wręczając więc upominek z logo firmowym, musimy przeanalizować, jaki efekt zamierzamy takim gestem osiągnąć oraz w jakiej wysokości zaangażujemy środki finansowe. Aby zaproponować klientom nieszablonowe rozwiązania, które będą zarazem stylowe i eleganckie trzeba liczyć się z większym wydatkiem. Jednak musimy wziąć pod uwagę korzyści z tego wynikające. Klient zyskuje atrakcyjny przedmiot, a jednocześnie przekonanie, że firma nie jest nastawiona jedynie na szybki zysk.

Najlepszy czas na upominek

Nie da się określić właściwego czasu na wręczenie dodatku poprawiającego wizerunek firmy i umacniającego markę. Jedno jest pewne, kreatywne podejście zaowocuje większym przywiązaniem klienta.


Wygodne poduszki w kształcie walizki to ciekawe rozwiązanie, które posaidają busy z Rzeszowa do Holandii.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

8 komentarzy:

  1. Bardzo dobrze się czyta Twoje wpisy, pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto tworząc rozpoznawalność marki zadbać również o sprawy rachunkowe czy zapewnienia prawnej ochrony znaku towarowego.
    Przy zachowaniu szczególnej ostrożności składając jednocześnie wniosek ceidg 1, wniosek do urzędu patentowego, jak równiez dbając o marketing i reklamę możemy całościowo i kompleksowo zadbać o reklamę organizacji.
    Warto się skupić na róznych formach promocji oraz przede wszystkim okazac społeczne potwierdzenie naszej działalności.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję "lekkigo pióra"! Twoje wpisy czyta się z wielką przyjemnością :) A do tego są treściwe i zawierają wiele cennych informacji. Szeroko pojęta reklama bardzo mnie fascynuje, więc z pewnością będę częstszym Twoim gościem!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem reklama to również pewnego rodzaju inwestycja w firmę ;) W końcu jest ona potrzebna do tego by przyciągnąć nowych klientów do firmy oraz do tego by z niej skorzystali.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dokładnie tak. Reklama jest skuteczna nie tylko wtedy, kiedy dobitnie nam wmawia że to co reklamujemy jest najlepsze na rynku, ale głównie wtedy, kiedy zwraca naszą uwagę. Ja od jakiegoś czasu stosuję u siebie długopisy z grawerem i jestem zadowolony z efektów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli już mówimy o skutecznych formach reklamy to na pewno warto do nich zaliczyć tą w social media. Obecnie na prawde można bardzo dużo zyskać dzięki takiej kampanii i nie powinno się o tym zapominać

    OdpowiedzUsuń
  7. W kwestii optymalizacji i pozycjonoania strony polecam wam zajrzeć tutaj https://push-ad.com/pl/blog/czy-notyfikacje-na-mobileu-prowadza-do-konwersji/ . Moim zdaniem artykuł jest na prawdę badrzo ciekawy i zawiera w sobie bardzo dużo wartościowych informacji, które mogą was jak najbardziej zainteresować

    OdpowiedzUsuń
  8. inspirujące wpisy i fajne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń