wtorek, 29 stycznia 2019

Wykorzystanie chatbota w branży kosmetycznej

Wykorzystanie chatbota w branży kosmetycznej


Autor: Ania Wilczak


Branża kosmetyczna rozkwita. Nie tylko coraz bardziej dbamy o swój wygląd, ale jesteśmy też coraz bardziej świadomymi konsumentami. W jaki sposób boty internetowe mogą wyróżnić naszą markę kosmetyczną spośród konkurencji?


W branży kosmetycznej niezwykle ważne jest zdobycie zaufania klientów - szczególnie w przypadku marek oferujących kosmetyki lub zabiegi pielęgnacyjne. Personalizacja, którą jest w stanie zapewnić rozmowa z botem, jest w tym przypadku niezwykle istotna. W końcu każda skóra jest inna, każda inaczej reaguje zarówno na czynniki zewnętrzne, takie jak pogoda, jak i na same kosmetyki, które aplikujemy.

Wizerunek eksperta

Konsumenci coraz częściej szukają informacji na temat składu kosmetyków czy wzorcowego dbania o skórę. Boty internetowe mogą przesyłać użytkownikom wskazówki dotyczące np. pielęgnacji skóry, dzięki quizom i testom pomogą im też w wyborze odpowiednich kosmetyków. Khiel’s w trakcie promocji kolekcji produktów z zawartością witaminy C przygotował w chatbocie test wiedzy na temat tego składnika, łącząc tym samym rozrywkę z edukacją i kreowaniem wizerunku marki jako eksperta. Ze względu na to, że rozmowa z botem odbywa się na czacie, kojarząc się dzięki temu bardziej z rozmową ze znajomym, użytkownicy podchodzą do niej z jeszcze większą ufnością.

Spersonalizowany poradnik

Rozmowa z botem może dostarczyć nam wielu szczegółowych informacji o fanach marki. Oprócz podstawowych danych takich jak płeć, dzięki wspomnianym quizom i testom możemy poznać użytkowników jeszcze lepiej. Za pomocą opcji zapisywania danych, jesteśmy w stanie ich grupować i przesyłać im wiadomości dopasowane specjalnie do ich potrzeb. Marka kosmetyczna tołpa w swoim chatbocie umożliwia sprawdzenie typu skóry, którego wynik pojawia się wraz z listą pasujących do niej kosmetyków - z prostą możliwością przejścia do sklepu internetowego. Oprócz wysyłki spersonalizowanych treści prosto do użytkownika, boty internetowe mogą też mu pomóc w wyborze kosmetyków dla kogoś bliskiego. L’oreal przygotował przed świętami chatbota Beauty Gifter, który po odpowiedzi na kilka prostych pytań, pozwalał wybrać idealny prezent z portfolio marki bliskiej osobie.

Boty internetowe w salonach kosmetycznych

Tak jak możemy robić testy dotyczące rodzaju skóry i proponować na ich podstawie kosmetyki, taki sam mechanizm możemy zastosować proponując zabiegi dostępne w ofercie salonu kosmetycznego. Rozmowa z botem może stanowić miejsce do zaprezentowania oferty, wskazań i przeciwwskazań czy pielęgnacji pozabiegowej. Chatboty są w stanie połączyć się np. z systemem rezerwacji danego salonu, dzięki czemu klienci nie muszą dzwonić, a w kilku prostych krokach są w stanie umówić się na zabieg nie wychodząc nawet z Messengera. Boty internetowe mogą również wysyłać powiadomienia push, które pojawiają się użytkownikom tak, jak wiadomości od znajomych. Dzięki temu, możemy wysyłać klientom przypomnienia o terminach wizyt lub informacje o nowych promocjach dostępnych w salonie, z niemal pewnością szybkiego odczytania wiadomości.

Wirtualny makijaż

W projektowaniu chatbota dla branży kosmetycznej, możemy pójść jeszcze o krok dalej. W przypadku kosmetyków do makijażu liczba kolorów i odcieni potrafi zwalić z nóg, a kupowanie ich przez internet bywa ryzykowne. W końcu każdy kolor szminki czy cienia do powiek może wyglądać zupełnie inaczej na dwóch osobach o różnych odcieniach skóry. I tu może pomóc rozmowa z botem. Chatboty, dzięki wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości pozwalają użytkownikom na dopasowanie kosmetyków online. Wystarczy tylko wybrać rodzaj i kolor, włączyć aparat, przesłać selfie, a chatbot pokaże, jak będziemy w nim wyglądać. Takie rozwiązanie wdrożyli już m.in. Smashbox, Sephora czy Estee Lauder. To szybki, a przy tym higieniczny sposób na wypróbowanie kosmetyku przed zakupem.

Boty internetowe, chociaż są nowym narzędziem, każdego dnia zdobywają coraz większą popularność, zarówno wśród biznesów, jak i samych użytkowników. Korzystają z nich już największe marki kosmetyczne - te z górnej półki (jak np. La Mer), jak i dostępne w każdej drogerii. Dzięki temu, że sami możemy wybierać moduły i nadawać osobowość chatbotowi za pomocą przemyślanej komunikacji, rozmowa z botem jest w stanie spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów.


Rozmowa z botem - dowiedz się więcej

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kreatywne kampanie z gadżetami reklamowymi

Kreatywne kampanie z gadżetami reklamowymi


Autor: Bartek Beper


Marketing jako narzędzie dla firm to pojęcie bardzo szerokie. W chwili obecnej najprężniej rozwija się marketing internetowy oferując coraz więcej możliwości. Jednak tradycyjne formy także zasługują na dalsze uznanie i można dzięki nim stworzyć naprawdę kreatywną i skuteczną kampanię.


Jedną z tradycyjnych i wciąż żywych form reklamy są gadżety czy upominki reklamowe. Korzystają z nich zarówno największe, światowe marki jak i nieduże lokalne firmy. Gadżety reklamowe można zdefiniować jako proste przedmioty niedużej wartości, które pełnią rolę upominku dla klienta, kontrahenta, czy nawet przypadkowej osoby, które może stać się potencjalnym klientem. Wręczanie upominków tego typu ma na celu skłonić do skorzystania z oferty, może być wyrazem wdzięczności i podziękowania za dotychczasowe zaufanie, może być narzędziem podtrzymywania czy budowania dobrych relacji.

Gadżety reklamowe sponsorowane zwykle posiadają specjalny nadruk czy grawer, który identyfikuje markę i przypomina o niej. Logo można umieścić praktycznie na każdym upominku, dzięki czemu możliwe jest także podniesienie prestiżu firmy.

Jak wykorzystać gadżety reklamowe do kreatywnej kampanii?

Załóżmy, że prowadzisz działalność w dziedzinie sztuki i organizujesz występy czy teatrzyki dla dzieci. Głównym targetem będą zapewne przedszkola, kluby malucha, szkoły, ośrodki wychowawcze dla dzieci. Występując dla maluchów, warto zadbać przy okazji o ich dobre samopoczucie, czym również wzbudzimy przychylność ze strony opiekunów i nauczycieli. W celu stworzenia przyjemnej atmosfery można obdarować dzieci drobiazgiem, który wymaluje uśmiechy na ich twarzach. W zależności od wieku mogą to być pluszaki, breloczki, kredki czy flamastry, notesiki, proste gry i wiele innych. Taka postawa może wzbudzić większe zaufanie wśród opiekunów i poskutkować nawiązaniem długotrwałej współpracy.

Innym przykładem może być działalność w branży wykończenia i wystroju wnętrz. Przede wszystkim aby zdobywać klientów i utrzymywać dobre relacje z klientem trzeba wykazać się zdolnościami i sumiennie podchodzić do swojej pracy, dotrzymywać terminów, współpracować z klientami realizując ich plany i marzenia. Dając klientom gratisy, dodatkowo wpływamy na poprawę relacji i budujemy jeszcze trwalsze więzi biznesowe, do których warto wprowadzić nieco uśmiechu i pozytywnych emocji. Gadżety i upominki z grupy dekoracji i elementów wystroju wnętrz na pewno będą mile odebrane. Przykładem mogą być eleganckie świeczki zapachowe, grille, komplet narzędzi kuchennych, nowoczesna stacja pogody, komplet ręczników. Tutaj pomysłów może być naprawdę sporo.

Jak widać wykorzystanie reklamowych upominków jest dość prostym zabiegiem, który bezpośrednio wpływa na odbiór firmy przez klientów, poprawia i buduje relacje. Dodatkowo gadżety utrwalają pamięć o firmie, co dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo dalszych poleceń rodzinie i znajomym. Upominki tego typu są miłym gestem, a gesty takie zawsze są bardzo dobrze odbierane. Warto to wykorzystać w biznesie.


Pomysły na gadżety reklamowe znajdziesz na gifts24.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

4 habits you should have if you want to create good email campaigns

4 habits you should have if you want to create good email campaigns


Autor: Ania Wilczak


Are you sending HTML emails to your customers in the form of mailings or newsletters? If so, you probably already know some tips on how to make them effective.


On the list of best practices are, for example, emails personalization, database hygiene, or HTML quality. However, there exist also some practices that are less obvious but equally effective. Check out 4 habits of successful email marketer.

Don’t spam subscribers with your HTML emails

Remember that messages that land in your subscriber’s inbox too often are the most common reason for subscription cancellation. If you want to avoid this risk, ask potential recipient about how often he or she would like to get every HTML email from you. You can verify this during the process of subscribing – add the option of choosing the newsletter’s frequency in the signup form.

Always make sure your messages are valuable

It may sound brutal, but if you don’t have an idea for your HTML emails, just don’t send them. Notice that the main reason why users subscribe to your newsletter is the expectation of getting a worthwhile content. So, make sure, for example, that you don’t send to your addresses same materials they can find on your corporate website.

Find a good reason to send HTML emails to your subscribers

Probably it is obvious to you, but sometimes marketers forget about it. That’s why, go back to the beginning and remember what was the strategic objectives for your email campaign. Make sure you know why you want to run it. What is your target? What do you want to win? It may be, for example, sales increase, your page’s traffic boost, your brand awareness growth, and the like. When you know you aim, you know what tools you can use to succeed. For example, if you want to boost your sales, send a discount coupon to your subscribers. Knowing your aims and available tools will help you build coherent and accurate communication with potential clients.

Don’t forget to experiment with your mailing

According to research conducted on 16 million emails sent by GetResponse customers, most HTML emails (almost 30% of messages) are opened on Thursdays between 11-12 and 16-17. But are such universal principles always work? No.

A successful date of sending emails depends on your industry and subscribers. Let's assume then that you know your target group. You analyzed its habits and preferences. You are sure that your recipients won’t open an email sent on Saturday at 8:00. But, it is possible that you made a mistake. That's precisely why you should be open to experimenting with mailings. This doesn’t apply only to the date of the mailing, but also its type, tone of voice, design etc. Test all variants, and then analyze them based on the statistics of each mailing. By drawing conclusions, you will then optimize your campaign and increase its opening rate.


Check also how to create HTML email

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wykorzystanie chatbotów w procesie rekrutacyjnym

Wykorzystanie chatbotów w procesie rekrutacyjnym


Autor: Ania Wilczak


Boty internetowe stanowią niezwykłe ułatwienie nie tylko w sprzedaży czy obsłudze klienta, ale ich kreatywne zastosowanie może znacznie ułatwić i uatrakcyjnić proces rekrutacji.


Chat z botem to wciąż niestandardowe rozwiązanie, które odpowiednio zaprojektowane, przyciągnie do naszej firmy najlepszych kandydatów.

Od kilku lat jesteśmy świadkami zmian na rynku pracy. Tak zwany rynek pracownika ma się dobrze, a znalezienie odpowiednich kandydatów na potrzebne nam stanowiska, szczególnie w niektórych branżach, stanowi nie lada wyzwanie. Zmienia się też profil obecnych na rynku pracy – to coraz częściej osoby nieznające świata przed internetem, spędzające w nim większość swojego dnia, sprawnie poruszające się po jego zakamarkach. Wyzwaniem staje się tu zainteresowanie i przyciągnięcie najlepszych z nich. Z pomocą przychodzą chatboty, które mogą wyręczyć nas w najbardziej żmudnych zadaniach, tworząc przy tym wizerunek firmy nowoczesnej i kreatywnej.

Chatboty rekrutacyjne dla każdego

Boty internetowe są na tyle uniwersalnym narzędziem, że przydadzą się zarówno w wielkich korporacjach, przeprowadzających kilka rekrutacji jednocześnie i przyjmujących zgłoszenia od dziesiątek kandydatów, jak i w niewielkich firmach, przyciągając samą swoją formą chętnych. W przypadku wielu zgłoszeń, chatboty przyjmą je, posegregują, odpowiedzą na najczęściej zadawane pytania. Tym samym ułatwią pracę osobom zajmującym się rekrutacją, tak aby te mogły skupić się na kontakcie z odpowiednimi kandydatami. Międzynarodowa sieć hoteli Marriott uruchomiła chatbota Marriott Careers, który przybliża filozofię firmy w kwestiach istotnych dla pracowników, odpowiada na najczęściej zadawane pytania odnośnie kariery, ułatwia szukanie odpowiednich stanowisk i samą aplikację.

Gdy poszukiwania idealnego pracownika nie idą tak sprawnie, chat z botem może stać się wabikiem i na tyle niespotykaną formą rekrutacji, że zachęci do zgłoszeń większą liczbę osób. Samo to narzędzie może sprawić, że zainteresują się naszą firmą ci, którzy wcześniej jej nie znali.

Jak przyciągnąć najlepszych?

Niestandardowe narzędzie to jedno, jednak równie ważny jest sam pomysł na rekrutację. Boty internetowe dają nam tu pole do popisu. Na samym początku tworzymy osobowość chatbota, w końcu rekrutacja nie zawsze musi być poważna (szczególnie ta prowadzona na chacie). Wybieramy, jakie moduły ma zawierać – czy ma to być tylko wyszukiwarka wolnych stanowisk, czy chcemy przy okazji pokazać kandydatom filozofię naszej firmy (jako tekst, zdjęcia czy krótkie wideo).

Ciekawym rozwiązaniem jest dodanie do chatbota elementów nauki, np. w formie newslettera o nowościach i ciekawostkach z branży. Zainteresujemy nim osoby chcące podnosić swoje kompetencje, a dzięki powiadomieniom push, przypomnimy im o sobie i utworzymy kolejny kanał komunikacji. Chatboty, także te używane w procesie rekrutacji, potrzebują promocji jak każde inne narzędzie internetowe. Uruchamiając reklamy typu click-to-messenger, możemy targetować je dokładnie na te osoby, na których nam zależy. Być może, nawet jeśli obecnie nie szukają aktywnie pracy, widząc taki sposób rekrutacji na swojej tablicy, wejdą w chat i tym samym zobaczą co mamy do zaoferowania.

Employer branding

Korzystanie z chatbotów w procesie rekrutacji możemy potraktować jako jeden z etapów employer brandingu, czyli budowania wizerunku pracodawcy. Wizerunek firmy jest coraz ważniejszy już nie tylko wśród jej potencjalnych klientów, ale również osób dla niej pracujących. Firmy dobrze wiedzą, ile warty jest doświadczony pracownik i coraz więcej wysiłku wkładają w to, aby najpierw go zdobyć, a później zatrzymać.

Wiele z nich, oferując przeróżne benefity, zapomina o samym procesie rekrutacji, przez który wartościowy kandydat może zrezygnować jeszcze przed pierwszym dniem pracy. Zdarza się, że nawet nowoczesne firmy poszukują pracowników w sposób nieefektywny i stresujący zarówno dla kandydatów, jak i dla osób zajmujących się HR. Dobrze zaprojektowany chat z botem, już od samego początku łamie bariery i kreuje pozytywny wizerunek pracodawcy.

Chatboty zadziałają nie tylko w branżach kreatywnych (mogąc przyjmować m.in. portfolio kandydatów) czy związanych z nowymi technologiami, ale odpowiednio zaprojektowane sprawdzą się w niemal każdym biznesie. Stanowią rozwiązanie win-win – odciążają pracodawcę w najbardziej czasochłonnych etapach procesu i przyciągają chętnych, przy tym eliminując wśród nich pierwszy stres.

Pamiętajmy o tym, że chatbot rekrutacyjny powinien być dopracowany w każdym calu – to w końcu pierwszy punkt styku kandydata z naszą firmą. Wykonajmy więc ten jeden krok więcej, niż konkurencja i tym samym przyciągnijmy do siebie najlepszych z najlepszych.


Chatboty - dowiedz się więcej

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Perfumy pod marką własną? Poznaj 3 przykazania marketingowe

Perfumy pod marką własną? Poznaj 3 przykazania marketingowe


Autor: Mikołaj Buczyński


Nie musisz mieć fabryki, aby stworzyć własne perfumy. Możesz skorzystać z pomocy firmy produkcyjnej, która produkuje perfumy pod marką własną. Jednak finalnie to Ty będziesz pracował, pracowała na sukces Twojej marki. Co więc robić, aby ten sukces osiągnąć?


Dróg, które doprowadziły Cię do miejsca, w którym chcesz stworzyć własne perfumy, mogło być wiele.

Może od zawsze o tym marzyłeś, marzyłaś, i teraz, kiedy producenci private label proponują swoje usługi w zakresie produkcji perfum pod marką własną, widzisz, że to marzenie może się ziścić.

A może już posiadasz własną linię kosmetyków i chcesz powiększyć swój asortyment o kolejne produkty? Lub oferujesz swoim klientom modę, a perfumy zdają się być idealnym dopełnieniem oferty?

Lub po prostu szukasz niszy, w której będziesz mógł, mogła, operować i zarabiać pieniądze na biznesie...

To wszystko nieważne.

Ważne jest to, że nadchodzi moment, w którym Twój plan wejścia na rynek z nową linią perfum, będzie realizowany. W takim razie realizujmy go. I zróbmy to dobrze.

3 przykazania marketingowe przy produkcji perfum pod marką własną

1. Produktu nie tworzysz dla siebie

Jeżeli chcesz mieć ładne perfumy, podoba Ci się jakiś zapach i wiesz, że mimo ceny - jakość produktu wynagradza wszystkie koszty - udaj się do sklepu.

Jeżeli chcesz, aby Twój produkt się sprzedawał - poznaj potrzeby rynku i swoich klientów.

Twórz perfumy według własnego gustu i intuicji. Wybierz inspirujący flakon i wyselekcjonuj wyjątkowe zapachy. Niech produkt odznacza się jakością. Ale, co finalnie będzie najważniejsze, znajdź Klienta, który ten produkt kupi.

Kiedy produkujesz perfumy pod marką własną nie zapominaj o potrzebach Klienta

2. Znaj swojego klienta

Twoje perfumy będzie używała elegancka businesswoman? A może pełna pasji nastolatka?

W pierwszym przypadku możesz postawić na słodki, nieco intensywniejszy zapach, który idealnie sprawdzi się na wieczornych bankietach. Opakujesz go w czarną, elegancką butelkę i postawisz na najwyższą jakość wykończenia. Produkt odznacza się jakością i jest kierowany do zamożnej grupy docelowej. Wstawiasz go do niszowych sklepów i ustawiasz wysoką cenę.

Myślę, że te perfumy odniosłyby sukces. Ale jeżeli zaproponujesz je nastolatce... nie sprawdzi się. Pierwszą barierą będzie cena. Sam zapach będzie zaś zbyt ciężki dla młodej dziewczyny.

W drugim przypadku możesz stworzyć delikatną mgiełkę zapachową, gdzie główne nuty będą należały do kwiecistego bukietu i rześkich owoców. Opakowanie będzie w pastelowych kolorach, a nazwa będzie zawierała hasthtag.

Myślę, że już wiesz o co chodzi. Musisz znać swojego klienta.

3. Daj powód

Dlaczego ktoś miałby kupić Twoje perfumy? Oferujesz genialną jakość? To dobrze, ale na rynku będzie wiele produktów z równie świetną jakością. Masz niskie ceny? Nie tylko Ty.

Jakość, ceny, opakowanie - nie są bez znaczenia. Ale muszą być czymś poparte, aby produkt nie zagubił się w tłumie innych. Czym na przykład?

  • Dobra dystrybucja - klient będzie bardziej niż zachwycony ze stosunku jakości do ceny, ale najpierw musi znać produkt, sam go nie będzie szukał. Wyobraź sobie jednak, że znajduje się on przy kasie w popularnych drogeriach. Szanse, że Klient powącha perfumy i zaintrygowany wrzuci je do zakupowego koszyka wzrastają wielokrotnie.
  • Promocja - możesz perfumy pod marką własną oferować przez kanał e-Commerce. Jeżeli zwiększysz świadomość ich, na początku istnienia, a potem zalet,wśród konsumentów (kampanie na Facebook'u, influencer marketing, reklama prasowa) - masz duże szanse, że Klient sam Cię znajdzie i zakupi produkt.
  • Kontynuacja lini produktowej - jeżeli masz wypracowaną markę, czy to modową, czy kosmetyczną, możesz bezpośrednio zachęcić Klientów do sprawdzenie asortymentu perfumeryjnego. A jeżeli Twoje perfumy będą spełniać jego wymagania i potrzeby - masz wszystko czego potrzebujesz dla odniesienia sukcesu.

Podsumowanie

Jeżeli tworzysz perfumy pod marką własną pamiętaj, aby:

  • Przed swoje potrzeby stawiać potrzeby Klientów

  • Dowiedzieć się czego oczekują Twoi Klienci

  • Dać Klientom dobry powód, aby sięgnęli po Twój produkt.

Te punkty, chociaż wydają się oczywiste, w praktyce bywają trudne do wykonania. Dlatego, przy podejmowaniu każdej z decyzji, postaw się w sytuacji Klienta i zastanów się, czy Twoje rozwiązanie spełni jego oczekiwania. Jeżeli tak będzie - jest bardzo duża szansa, że Twoje perfumy odniosą rynkowy sukces.

PS. Jeżeli podał Ci się ten artykuł i chcesz więcej to koniecznie odwiedź bloga AromaPartners. Systematycznie dodajemy nowe treści, aby nasi czytelnicy mieli miejsce, gdzie kumuluje się wiedza z zakresu perfum, rynku private label i marketingu.

PS2. Pisałem trochę o perfumach jako przedłużeniu asortymentu modowego. Jeżeli temat Cię ciekawi, zapraszam Cię do lektury artykułu na ten temat: Perfumy private label marek modowych.


Jeżeli szukasz odpowiedniej firmy, która nie tylko wyprodukuje dla Ciebie perfumy pod Twoją marką, ale i będzie na bieżąco doradzała pod względem marketingu, designu i prawa kosmetycznego - napisz do nas. Będziemy zachwyceni, że możemy Ci pomóc.

Odwiedź nas - AromaPartners - kontakt.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.