wtorek, 29 stycznia 2019

Kreatywne kampanie z gadżetami reklamowymi

Kreatywne kampanie z gadżetami reklamowymi


Autor: Bartek Beper


Marketing jako narzędzie dla firm to pojęcie bardzo szerokie. W chwili obecnej najprężniej rozwija się marketing internetowy oferując coraz więcej możliwości. Jednak tradycyjne formy także zasługują na dalsze uznanie i można dzięki nim stworzyć naprawdę kreatywną i skuteczną kampanię.


Jedną z tradycyjnych i wciąż żywych form reklamy są gadżety czy upominki reklamowe. Korzystają z nich zarówno największe, światowe marki jak i nieduże lokalne firmy. Gadżety reklamowe można zdefiniować jako proste przedmioty niedużej wartości, które pełnią rolę upominku dla klienta, kontrahenta, czy nawet przypadkowej osoby, które może stać się potencjalnym klientem. Wręczanie upominków tego typu ma na celu skłonić do skorzystania z oferty, może być wyrazem wdzięczności i podziękowania za dotychczasowe zaufanie, może być narzędziem podtrzymywania czy budowania dobrych relacji.

Gadżety reklamowe sponsorowane zwykle posiadają specjalny nadruk czy grawer, który identyfikuje markę i przypomina o niej. Logo można umieścić praktycznie na każdym upominku, dzięki czemu możliwe jest także podniesienie prestiżu firmy.

Jak wykorzystać gadżety reklamowe do kreatywnej kampanii?

Załóżmy, że prowadzisz działalność w dziedzinie sztuki i organizujesz występy czy teatrzyki dla dzieci. Głównym targetem będą zapewne przedszkola, kluby malucha, szkoły, ośrodki wychowawcze dla dzieci. Występując dla maluchów, warto zadbać przy okazji o ich dobre samopoczucie, czym również wzbudzimy przychylność ze strony opiekunów i nauczycieli. W celu stworzenia przyjemnej atmosfery można obdarować dzieci drobiazgiem, który wymaluje uśmiechy na ich twarzach. W zależności od wieku mogą to być pluszaki, breloczki, kredki czy flamastry, notesiki, proste gry i wiele innych. Taka postawa może wzbudzić większe zaufanie wśród opiekunów i poskutkować nawiązaniem długotrwałej współpracy.

Innym przykładem może być działalność w branży wykończenia i wystroju wnętrz. Przede wszystkim aby zdobywać klientów i utrzymywać dobre relacje z klientem trzeba wykazać się zdolnościami i sumiennie podchodzić do swojej pracy, dotrzymywać terminów, współpracować z klientami realizując ich plany i marzenia. Dając klientom gratisy, dodatkowo wpływamy na poprawę relacji i budujemy jeszcze trwalsze więzi biznesowe, do których warto wprowadzić nieco uśmiechu i pozytywnych emocji. Gadżety i upominki z grupy dekoracji i elementów wystroju wnętrz na pewno będą mile odebrane. Przykładem mogą być eleganckie świeczki zapachowe, grille, komplet narzędzi kuchennych, nowoczesna stacja pogody, komplet ręczników. Tutaj pomysłów może być naprawdę sporo.

Jak widać wykorzystanie reklamowych upominków jest dość prostym zabiegiem, który bezpośrednio wpływa na odbiór firmy przez klientów, poprawia i buduje relacje. Dodatkowo gadżety utrwalają pamięć o firmie, co dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo dalszych poleceń rodzinie i znajomym. Upominki tego typu są miłym gestem, a gesty takie zawsze są bardzo dobrze odbierane. Warto to wykorzystać w biznesie.


Pomysły na gadżety reklamowe znajdziesz na gifts24.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

15 komentarzy:

  1. Fajnie, że niektórzy mimo wszystko starają się działać kreatywnie, i nawet coś tak zwykłego jak długopisy metalowe są w stanie wykorzystać w ciekawy i kreatywny sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kampanie kreatywne to nowoczesne rozwiązania które zwiększają zainteresowanie produktem. Warto w takie inwestować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi się, że teraz już nie tak łatwo o kreatywne kampanie z gadżetami. Taka kampania na pewno jest odpowiednio droga, długopisów jest ogrom i prawie, że każda większa firma takie posiada, chociaż te długopisy są akurat świetne :) Jednak breloczki czy inne tego typu duperele ludzie często wezmą a potem wyrzucą, zgubią itd. Na pewno podejmując się takiej kampanii trzeba ją dobrze przemyśleć i zastanowić się nad kosztami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że warto postawić na nieco inne formy reklamy. Między innymi instytucję eRzecznika http://erzecznik.com.pl/ w moim otoczeniu coraz więcej firm korzysta i można zauważyć wzrost sprzedaży i poprawę wizerunku marki w sieci. Firmy są odbierane jako bardziej profesjonalne, rośnie też zaufanie do ich produktów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za fajny artykuł!

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak jak piszesz, możliwości reklamy są olbrzymie, a największe leża w internecie, ponieważ łączy dwie formy ATL i BTL. Trafia do masy ale także do personalizowanych użytkowników.

    Osobiście uważam, że jeżeli zaczynamy nowy biznes to internet jest dobrym początkiem ze względu na niskie koszty reklamy w porównaniu do klasycznych stacjonarnych form marketingu

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla najlepszych pomoc w pozycjonowaniu to istotna sprawa. Czy ktoś coś zasugeruje?

    OdpowiedzUsuń
  8. A może ktoś z Was chciałby zainteresować się gadżetami reklamowymi? Ja jestem za tym, aby dla mojej firmy wybrać kubki z logo firmy, ponieważ może być to skuteczna formy takiej reklamy. Można wybierać łatwe i proste reklamy, które będą dawały odpowiednie efekty.

    OdpowiedzUsuń
  9. Warto różnych rzeczy próbować jeżeli chodzi o kwestie reklamy, marketingu - gadżety reklamowe też jak najbardziej. Prowadząc firmę postawcie też na pieczątki polastudio - ważna rzecz jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na rynku jest bardzo dużo ofert różnych agencji reklamowych i nawet rozmyślam nad skorzystaniem z rozwiązań Exposite Polska. Mają duże doświadczenie w tworzeniu gadżetów istotnych dla promocji biznesu. Nawet myślę aby skorzystać z ich propozycji stworzenia stoiska sprzedażowego z wykorzystaniem ich materiałów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Reklama i marketing ma wiele dużych możliwości. Odpowiednia strategia to podstawa w tym przypadku

    OdpowiedzUsuń
  12. Może ktoś jest zainteresowany tematem namiotów reklamowych. Znam i polecam firmę https://www.vitabri.pl/tematyka/namioty-reklamowe oni mają w ofercie różne namioty dla firm z różnych branż. Polecam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Gadżety reklamowe to bardzo efektywna forma kampanii reklamowej. To idealny sposób, aby wzbudzić w kliencie sympatię do danej marki. Fajne gadżety reklamowe można zamówić np. na stronie https://www.cintapunto.pl/.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak najbardziej ja również jestem zwolenniczką posiadania fajnych gadżetów reklamowych i chcę powiedzieć, że dobrą sprawą jest również mieć pendrive z grawerem. Na pewno bardzo fajny ich wybór jest w https://mediadesign.pl/powerbank-i-pendrive-reklamowy i ja je tam najczęściej zamawiam.

    OdpowiedzUsuń