środa, 27 listopada 2019

Jak przetrwać okresy, gdy pozyskiwanie nowych klientów przestaje być nawykiem i zagraża stabilności firmy

Jak przetrwać okresy, gdy pozyskiwanie nowych klientów przestaje być nawykiem i zagraża stabilności firmy


Autor: Ewa Maria Szulc


Codziennie jest tyle spraw do załatwienia, często nie zauważasz kiedy skończył się dzień i kiedy tu znaleźć czas na pozyskiwanie nowych klientów? Niektórzy uważają, że w takiej sytuacji lepiej jest się skupić tylko i wyłącznie na klientach obecnych.


Nie, nie, nie! Nic bardziej błędnego! Obecni klienci są niezmiernie ważni i nie chcę, abyś pomyślał, że uważam skupianie się na nich za błąd. Błędem jest myślenie, że tylko obecni klienci wystarczą i brak planowania działań mających na celu pozyskiwanie klientów nowych.

Pozyskiwanie klientów jest jak poduszka bezpieczeństwa – nie zależysz tylko od obecnych klientów i gdyby któryś z nich lub całe grupy, wykruszyły się, ty nadal śpisz spokojnie wiedząc, że to miejsce wypełni się nowymi klientami.

Specjaliści od zarządzania firmą twierdzą, że aby firma prawidłowo funkcjonowała – czy jest to średnia firma, czy całkiem mała oparta na jednym ekspercie, jakim jesteś ty sam, powinna każdego dnia przeznaczać co najmniej 20% swojego czasu na pozyskiwanie nowych klientów.

Jak uruchomić pozyskiwanie nowych klientów?

** Zrób listę firm, które chciałbyś pozyskać **

Zrób listę firm, które chcesz pozyskać. Nie muszą to być największe firmy w branży - dostosuj wielkość potencjalnego klienta do wielkości swojej firmy. Odpowiedz sobie na pytanie czy firma, którą chcesz pozyskać nie jest za duża i czy będziesz ją w stanie obsłużyć?

** Sprawdź kto obecnie dostarcza podobne usługi/produkty **

Dowiedz się kto jest obecnie dostawcą usługi czy produktu, który obecnie oferujesz. Poznaj kto jest twoją konkurencją. Zastanów się dlaczego twój potencjalny klient wybrał akurat tego, a nie innego konkurenta. I zastanów się co Ty mógłbyś zaoferować, aby być lepszym?

** Sprawdź kto w wybranej firmie podejmuje decyzje **

Dowiedz się kto podejmuje decyzje w obszarze, w którym chcesz sprzedać produkt lub usługę i zawsze przedstawiaj swoją ofertę osobie decyzyjnej.

** Zrób listę najważniejszych imprez targowych **

Nie musisz zamawiać stoiska – początkowo wystarczy, że wybierzesz się na każde targi w branży, zaopatrzony w wizytówki i wydrukowaną ofertę. Nawiązuj kontakty. Wymień się wizytówkami. Każda wizytówka, którą otrzymasz to szansa na transakcję. Dodaj taką osobę do swoich kontaktów zaraz po spotkaniu na Goldenline, LinkedIn, Facebook, Twitter, Blip i nie zaniedbuj tych świeżutkich nowych kontaktów.

** Ponawiaj zapytanie o zainteresowanie ofertą **

Dzwoń do wybranych firm i ponawiaj zapytanie o zainteresowanie twoją ofertą – bez względu na to ile razy zostaniesz odesłany, a kolejna data kontaktu przełożona. Twoja wytrwałość i słowność spodoba się klientowi. Klienci doceniają to, że nawet wtedy jesteś terminowy i jak obiecasz, że się skontaktujesz, to na pewno to zrobisz. Zdziwiłbyś się, jak się ocenia potencjalnych dostawców na podstawie drobiazgów.

Pozyskiwanie nowych klientów to proces, który ma zapewnić stabilność twojej firmie. Więcej na temat marketingu w małej firmie bez działu marketingu po kliknięciu w link poniżej.


Jak zacząć zarabianie na nieruchomościach - ULLMUS Premium Property

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

21 Sekretów Sukcesu w Marketingu Sieciowym #3 Jak Przetrwać Koniec Początku

21 Sekretów Sukcesu w Marketingu Sieciowym #3 Jak Przetrwać Koniec Początku


Autor: Ewa Maria Szulc


Czy wiesz, jaki jest sekret sukcesu, gdy mija pierwszy zapał? Czy wiesz, co zrobić, aby nie poddać się w czasie tej pierwszej próby? Z tego artykułu dowiesz się na co uważać w pierwszym okresie, jak długo trwa i co zrobić, aby nie zrezygnować za wcześnie.


To nie mit, że w marketingu sieciowym można osiągnąć ponadprzeciętne zarobki.

Jest pewien zasadniczy problem przed jakim staje większość osób, które wysłuchają prezentacji i zapoznają się z planem wynagrodzeń. Nagle tracą kontakt z rzeczywistością. Wysokość potencjalnych zarobków, które mogą stać się realne, zaczyna przysłaniać racjonalne myślenie i przestają myśleć o tym, jak wiele pracy trzeba włożyć, aby to osiągnąć.

Jest to dziwny okres, w którym można podjąć niekorzystne dla siebie decyzje. Poczekaj! Dopiero kiedy minie pierwszy zapał, możesz sobie realistycznie odpowiedzieć na pytanie, czy rzeczywiście to jest dla ciebie.

Początkowy zapał jest konieczny, aby zacząć. Zapewniam cię, że minie po 1-3 miesiącach – każdemu mija. Moment, w którym zauważysz, że już jest PO, zaczynasz prawdziwą pracę. To jest moment, kiedy niestety dużo osób rezygnuje. Jeśli kiedykolwiek będziesz się zastanawiał dlaczego tylu osobom nie udaje się w marketingu sieciowym, to właśnie dlatego. Zniechęceni, że nie jest tak łatwo jak się wydawało, zatrzymują się w momencie, gdy powinni ruszyć do przodu.

Łatwo jest zrozumieć zasady budowania struktur i plan prowizji (zwany inaczej planem kompensacyjnym lub marketingowym), ale nie jest tak łatwo dojść do wysokich zarobków. Łatwo jest zacząć i nie wymaga to wielkich nakładów, ale nie jest łatwo bez pracy zbudować dochód pasywny w marketingu sieciowym. Jak to mówią „trzeba zakasać rękawy”.

Jeśli jesteś na tym właśnie etapie, gdy minął zapał, ale jeszcze oceniasz realnie sytuację i nadal chcesz mieć własny biznes w marketingu sieciowym, to jesteś na dobrej drodze, bo właśnie dotarłeś do końca początku i zaczyna się najważniejszy okres.

Zbudowanie dochodowej działalności zajmuje czas i nie wydarzy się z dnia na dzień. Możesz osiągnąć wysoki dochód, ale drogę do jego osiągnięcia potraktuj jak podróż, w której nie ma drogi na skróty. Teraz z osoby przygotowanej do pracy na etacie, będziesz stawał się osobą, która przygotuje się do prowadzenia biznesu.

Każde uczciwe przedsięwzięcie przynosi zyski dopiero po pewnym czasie. Nie wiesz dokładnie ile to będzie trwało, ale możesz przygotować się mentalnie do wytrwania w swoim postanowieniu. Po podjęciu decyzji daj sobie rok, może dwa, a może trzy. Wszystko co jest czegoś warte, nie zostało zbudowane natychmiast. Właściwe nastawienie, cierpliwość i konsekwencja przyniosą sukces wcześniej, czy później.

Na tym etapie, najlepsze co możesz dla siebie zrobić to określić w czym jesteś mocny i jakie obszary masz do poprawienia. W tym celu weź kartkę i wyobrażając sobie siebie jako właściciela firmy z dużą ilością pracowników, wypisz swoje mocne i słabe strony. Nie spiesz się i bądź uczciwy w ocenie. Jeśli masz problem z oceną porozmawiaj z przyjaciółmi i bliskimi – zobacz jak cię widzą.

Szczególnie zwróć uwagę na wiedzę, umiejętności i doświadczenie z zakresu zarządzania ludźmi, finansów i rozwijania biznesu. Proponuję także sięgnąć po test osobowości Freda Littauera, który można znaleźć w Internecie. Najpierw zrób test sobie – ta wiedza pogłębi twoją wiedzę na własny temat, ale także pomoże lepiej komunikować się z innymi.

Pamiętaj, że podejmując decyzję o zaangażowaniu się w marketing sieciowy, robisz to, aby budować swoją finansową niezależność.


Jak zacząć zarabianie na nieruchomościach - ULLMUS Premium Property

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Co zrobić kiedy chcesz rozkręcić mały biznes online, a nie wiesz od czego zacząć?

Co zrobić kiedy chcesz rozkręcić mały biznes online, a nie wiesz od czego zacząć?


Autor: Ewa Maria Szulc


Jak rozkręcić biznes to pytanie jakie zadają sobie również małe biznesy. Z tego artykułu dowiesz się, co jest najważniejsze przy rozkręcaniu małego biznesu i jak w najprostszy sposób można go promować online.


Wokół każdego z nas lokalnie znajdują się różne firmy: agenci ubezpieczeniowi, dentyści, kwiaciarnie wysyłkowe i inne niezbyt duże firmy, które potrzebują pomocy w znalezieniu klientów, aby przetrwać. Nawet hydraulika szukamy już teraz w Internecie.

Zdajemy sobie sprawę, że książki telefoniczne, katalogi, ogłoszenia itd. są coraz mniej skuteczne, ale są wśród nas również tacy, którzy wiedzą co zrobić, aby telefony tych małych firm dzwoniły.

Wszystko zaczyna się od tego, aby wiedzieć, że obecność w Internecie nie jest dzisiaj tylko kwestią alternatywy, ale konieczności. A obecność w Internecie zaczyna się od wiedzy jakiego rodzaju słowa kluczowe są wpisywane przez potencjalnych klientów w wyszukiwarkach Google i innych, kiedy szukają kogoś, kto wykona dla nich tę pracę.

Na przykład, kiedy ktoś się przeprowadza i szuka nowego dentysty rodzinnego, słowa jakie wpisują w wyszukiwarce są świetne do napisania posta na blogu. Pisząc kilkaset słów dziennie, co jest tylko kilkunastoma zdaniami, każda mała firma poszukująca klientów może sobie pomóc, podnosząc swoje miejsce w wyszukiwarce.

Różnego rodzaju fora również są bardzo dobrym miejscem do promocji, a co jest jednym z najważniejszych działań, jeśli jesteś właścicielem małego biznesu, to budowanie listy potencjalnych klientów od początku rozpoczęcia swojego działania.

Potencjalni klienci są tą grupą, która może być przekształcona w grupę klientów, o ile będziesz z nimi utrzymywał stały kontakt, co pozwoli budować relację i rosnące z czasem zaufanie.

Najważniejsze jest to, że każdy mały biznes powinien szybko zbudować swój biznes online. Pomogą w tym również media społecznościowe.

Pomaganie małym firmom w rozwoju jest korzystne dla nas wszystkich, bo będziemy mieli większy wybór i nie będziemy zmuszeni do korzystania z tych największych i najbogatszych.

Obecnie powstaje wiele nowych firm, również dzięki dotacjom z Unii Europejskiej, które mam nadzieję odbudują dobre tradycje naszego małego biznesu i które potrzebują pomocy doświadczonych marketerów, aby szybko przejść z etapu początkowego do etapu zbudowania wystarczająco szerokiej obecności online i dotarcia do swoich potencjalnych klientów.

Tak więc zapraszam małe firmy do zapytania o moje usługi marketingu online dla małego biznesu lub zapisanie się na zestaw informacji o tym ”Jak wyprzedzić konkurencję”.

Cały czas pamiętaj, że decydujesz się zacząć swój biznes w Internecie, aby budować swoją finansową niezależność. Aby dowiedzieć się więcej na temat rozwijania swoich umiejętności w zakresie marketingu internetowego musisz się nauczyć jak pisać artykuły, jak prowadzić blog, jak efektywnie włączyć się do mediów społecznościowych i jak korzystać z technologii nie wymagających znajomości programowania, aby zacząć już dzisiaj budować swój własny biznes w Internecie.


Jak zacząć zarabianie na nieruchomościach - ULLMUS Premium Property

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Sklep internetowy - jak zacząć

Sklep internetowy - jak zacząć


Autor: Monika Bojar


W dzisiejszych czasach coraz więcej użytkowników dokonuje zakupów za pośrednictwem internetu, dlatego też warto zainwestować w porządny sklep internetowy.


Bez promocji w Internecie, bardzo trudno będzie utrzymać się na rynku, praktycznie w każdej branży. Niniejszy artykuł, to doskonała propozycja dla wszystkich tych osób, które chcą dowiedzieć się jak od podstaw założyć sklep online i jakie są koszty założenia sklepu internetowego?

Ile tak naprawdę kosztuje założenie sklepu internetowego

Cena sklepu internetowego uzależniona jest w dużej mierze od jego wielkości, a dokładniej mówiąc od liczby modułów, które należy wdrożyć, aby go uruchomić. Sklep internetowy może kosztować więc od 2000zł do nawet 20 000zł. Pamiętać należy jednak o tym, że w wielu przypadkach jest to wydatek jednorazowy, a co roku opłacać trzeba będzie wyłącznie domenę i stosowny hosting do utrzymania sklepu online. Na naszym rynku dostępne są również darmowe skrypty sklepów internetowych, dzięki którym możemy uruchomić prosty sklep za mniej niż 500zł.

O czym należy pamiętać

Przed założeniem swojego sklepu internetowego, warto dokładnie zastanowić się o wszystkich funkcjonalnościach, które będziemy chcieli wdrożyć do naszego sklepu online. Pamiętać należy także i o tym, że dobry sklep internetowy, powinien dawać nam możliwość jego rozbudowy w dowolnym momencie. Jeżeli wybierzemy już odpowiedni skrypt naszego sklepu internetowego, to warto poszukać profesjonalnej firmy, która wykona dla nas oryginalny i pomysłowy szablon sklepu. Dobrze przemyślany szablon strony jest najlepszym wabikiem na nowych klientów.

Warto zdawać sobie sprawę również z tego, że nawet najładniejszy sklep internetowy nie przyniesie dużych zysków, jeżeli nie będzie odpowiednio promowany. Oprócz postawienia sklepu, warto zadbać także o jego pozycjonowanie i wiele innych form promocji, które w niektórych branżach mogą kosztować zdecydowanie więcej niż koszty założenia sklepu internetowego.


Polecamy również: Jak założyć sklep internetowy

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 29 stycznia 2019

5 chatbotów, które warto poznać

5 chatbotów, które warto poznać


Autor: Ania Wilczak


Prowadzenie działań na Facebooku staje się coraz trudniejsze, a marki wykorzystują coraz to nowe rozwiązania, aby zainteresować i zaangażować swoich fanów.


Chatboty na Facebooku, chociaż są stosunkowo młodym narzędziem, wykorzystują już zarówno największe globalne marki, jak i mniejsze, lokalne biznesy.

Jednym z narzędzi, które pozwala aktywizować fanów w mediach społecznościowych jest chatbot. Messenger, komunikator na którego w ostatnich latach stawia Facebook, odgrywa coraz większą rolę w kontakcie z użytkownikami. Whole Foods pozwala w swoim chatbocie na wyszukiwanie przepisów za pomocą przesyłanych emoji, Netflix na tej samej zasadzie dobiera filmy ze swojej platformy. Oprócz długofalowych działań, chatboty są wykorzystywane także do jednorazowych akcji, tak jak możliwość zamawiania z dostawą do domu lodów Ben&Jerry’s. Chociaż chatbotów jest już ponad 300 000, poznając kilka z nich, jesteśmy w stanie poznać możliwości tego narzędzia.

Tommy Hilfiger

Jednym z pierwszych chatbotów na Facebooku był bot marki odzieżowej Tommy Hilfiger. Pozwala na przeglądanie stylizacji prosto z wybiegów i przekierowuje do kart produktów na stronie internetowej. Umożliwia przeglądanie produktów - kolekcji kobiecych i męskich w wygodny sposób, podzielone na kategorie. Pozwala na oglądanie wideo przygotowanych specjalnie na chatbota, pokazując je prosto na czacie. Nie tylko dba o wizerunek marki, ale także wspiera sprzedaż.

4FUN.TV

Chociaż w Polsce chatboty na Facebooku wciąż raczkują, i my możemy pochwalić się ciekawymi rozwiązaniami. Chatbot 4FUN.TV doskonale odpowiada na potrzeby swojej grupy docelowej. To kopalnia szalonych konkursów czy newsów na temat popularnych artystów. Połączenie z systemem emisyjnym stacji umożliwia śledzenie teledysków, które pojawiają się na antenie i tworzenie jeszcze bardziej angażujących zabaw, które łączą internet z telewizją.

Trim i Cleo

Trim i Cleo świetnie pokazują jeszcze inne możliwości jakie daje chatbot. Messenger ułatwia dzięki nim zarządzanie finansami i oszczędzanie. Trim po podłączeniu do konta bankowego pokazuje i analizuje historię transakcji. Może nam też pokazać, jakie mamy aktywne subskrypcje oraz ile na nie wydajemy. Dzięki możliwości łączenia z kontem na portalu m.in. Comcast, chatbot może sprawdzać czy dostępne są zniżki lub promocje. Po podłączeniu Cleo do swojego konta, chatbot będzie śledził wydatki, które możemy przeglądać z podziałem na kategorie i umożliwi sprawdzanie ostatnich transakcji. Po wpisaniu frazy „send money” na Messengerze, wybraniu znajomego i konkretnej kwoty, pieniądze zostaną pobrane z konta i przesłane do wybranej osoby.

KLM

Chatboty na Facebooku mogą łączyć się z przeróżnymi systemami, zależnie od branży i potrzeb. Jedną z tych bardziej wspieranych przez Messengera jest branża lotnicza. W bocie linii KLM, po zarezerwowaniu biletu na podróż, możemy wybrać opcję, aby potwierdzenie zamówienia, powiadomienia na temat check-in, karty pokładowej czy statusu lotu otrzymywać na Messengerze. Chatbot został przy tym nauczony odpowiedzi na 60 000 pytań. Pod koniec rozmowy, prosi użytkownika, aby ocenił w skali od 0 do 10, czy jest zadowolony z obsługi. Obecnie, 15% z kart pokładowych przesyłanych klientom online, przekazywane jest za pomocą Messengera.

Mercedes

Mercedes wykorzystał w swojej kampanii związanej z obchodami 50-lecia marki, jeszcze inne funkcje, które oferuje chatbot. Messenger umożliwia przesyłanie multimediów, dzięki którym użytkownicy mogą nie tylko przeglądać zdjęcia, ale też np. posłuchać dźwięków silników. Dzięki temu, że chatbot zapisuje o użytkowniku takie dane jak chociażby jego imię, marka wplata je w przygotowany filmik. Dla największych fanów marki, Mercedes wprowadził także quiz, w którym pyta o rok założenia czy o konkretne modele.

Dzięki szerokiej możliwości dopasowywania ich funkcji do potrzeb i strategii konkretnej marki, trudno znaleźć dwa takie same chatboty, nawet wtedy, gdy ich zadanie jest bardzo podobne. Każdy chatbot może mieć swoją osobowość, pasującą do języka komunikacji marki. Wprowadzając to rozwiązanie, należu pamiętać o tym, że chatboty na Facebooku wymagają promocji tak jak inne rozwiązania marketingowe i mają sens tylko wtedy gdy użytkownicy wiedzą o ich istnieniu oraz dostępnych funkcjach.


Dowiedz się więcej na ten temat: Chatbot messenger

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.