wtorek, 28 grudnia 2010

Który kanał marketingu masowego jest skuteczniejszy? Internet czy telewizja?

Który kanał marketingu masowego jest skuteczniejszy? Internet czy telewizja?


Autorem artykułu jest adnetpolska




Jak zapewne wiesz, dziś marketing internetowy pretenduje do jednego z najważniejszych kanałów marketingu w ogóle, ponieważ sam internet rozwinął się pod względem reklamy do niebotycznych rozmiarów, i wszystko wskazuje na to, że dziś za telewizją jest najważniejszym kanałem oddziaływania na odbiorców.

Co więcej, podobnie jak telewizja, kampanie reklamowe na portalach internetowych mają działanie masowe z tą różnicą, że internet jest skuteczniejszy od telewizji.

I w tym momencie, nie powinieneś być zaskoczony... Nie wiem, czy wiesz, ale przy planowaniu kampanii w internecie występuje możliwość "targetowania" reklamy do określonej grupy docelowej, np. reklama skierowana do osób z określonymi upodobaniami, w określonej grupie wiekowej, a tego niestety telewizja nie jest w stanie zapewnić.

Ponadto, koszt dotarcia do wybranej grupy odbiorców za pośrednictwem reklamy telewizyjnej jest nieporównywalnie wyższy, niż w przypadku reklamy internetowej, w której same linki sponsorowane można dobrać do profilu klienta, i określonego produktu, który chcemy zareklamować, szczególnie że zasięg linków w wyszukiwarkach również obejmuje cały kraj. Podobnie działa pozycjonowanie stron internetowych, z tym że na efekty trzeba cierpliwie czekać, nawet kilka miesięcy.

Brnąc dalej w porównanie tych dwóch kanałów marketingu, jeżeli zastanowisz się nad tym jaki nakład pracy i środków finansowych jest potrzebny do tego by uruchomić skuteczną reklamę w telewizji, wiesz już że inwestycja ta nie koniecznie gwarantuje Ci zwrot poniesionych kosztów, które oscylują w granicach kilkudziesięciu tysięcy...

Kiedy jednak, spojrzymy na marketing internetowy, to samo uruchomienie strony www wraz z wy-pozycjonowaniem jej i bezpiecznym utrzymaniem w sieci i aktualizacją, będzie Cię kosztowało kilka tysięcy na cały rok.

Czy Ty też widzisz tą przepaść cenową, i zasięgową między internetem a telewizją?

Zapewne tak. Dlatego jestem przekonany, że nie będzie przesadą stwierdzenie, że te dwa kanały w niedługim czasie, zamienią się miejscami i to marketing internetowy będzie grał główne skrzypce w marketingu masowym, ponieważ jest maksymalnie spersonalizowany i dopasowany do odbiorców.


---

Artur Lewandowski
Agencja Interaktywna
Nove-Media.pl



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

20 komentarzy:

  1. świetny blog i ciekawe treści.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego i fajnego artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny blog! będe częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  5. dużo ciekawych pomysłów tutaj!

    OdpowiedzUsuń
  6. mnóstwo ciekawych inspiracji!


    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie tu u Ciebie muszę częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  8. wartościowy wpis na tym blogu!

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny blog, ciekawe wpisy

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podoba mi się ten wpis

    OdpowiedzUsuń
  11. fajny artykuł, będę tu wracać

    OdpowiedzUsuń
  12. Interesujacy wpis.Fajnie ze tu trafilem

    OdpowiedzUsuń
  13. cieszę się że znalazłam takie fajny blog będę tu częściej zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny blog można się dowiedzieć czegoś nowego. polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobra porcja wiedzy, bardzo interesujący blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja zawsze wracam do tego bloga, ciekawe miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  17. wspaniały blok i fajne treści

    OdpowiedzUsuń