wtorek, 28 grudnia 2010

Nie daj nabić się w butelkę - Case study

Nie daj nabić się w butelkę - Case study


Autorem artykułu jest Ireneusz Potoczny




Wszystko zaczęło się gdy że poproszono mnie o ocenę witryny internetowej o kominkach
Twórcą strony jest firma z Bielska Białej. Podobno specjalizują się w tworzeniu stron internetowych. Tym artykułem poddam to w wątpliwość. Podważę wiarygodność firmy, wskaże co robią źle i jak oszukują nie znających tematu klientów.


Na początku odczytałem kod żródłowy strony głównej. Na pierwszy ogień poszły dane zawarte w metanagłówkach strony. Oto co zawiera keywords czyli słowa kluczowe.

Kominki, budowa kominków, moztaż kominków, montaże kominków, nowoczesne kominki, budowa i montaż kominków, kęty, bielsko, śląsk, katowice, żywiec, cieszyn, andrychów, wadowice


Widzimy tutaj błędy - literówki oraz cały szereg miejscowości z okolic Bielska Białej. Tworca strony najwyraźniej pozycjonuje witrynę o kominkach na nazwę miejscowości. A to jest bardzo ciekawe. Mógłby tak pozycjonowac gdyby napisał całą frazę np.

kominki w cieszynie


a ściślej, ponieważ firma montuje i wykonuje obudowy

obudowa kominkowa w cieszynie


no i mógłby jeszcze dodać popularną frazę

tania obudowa kominkowa w cieszynie.

No ale nie można tworzyć długich słów kluczowych (choć w adwords wręcz przeciwnie), więc zamiast tanie obudowy kominkowe, mamy kilka miast z podbeskidzia!



To prawda, że google widzi odmiany wyrazów, ale te słowa są na tyle ważne dla serwisu firmowego i powinny zawierać przynajmniej wszystkie produkty i usługi jakie firma oferuje, a nie nazwy miejscowości.

Niżej znajduje się opis witryny, tzw description. Ten opis wyświetla się w przeglądarce gdy klient dostanie wyniki organiczne wyszukiwań. Oto co czytamy tam.

Firma xxxxxx swoje doświadczenie zdobywa od 1993 roku. Oferuje Państwu budowe oraz montaż kominków. Do budowy i montażu kominków używamy materiałów sprawdzonych oraz posiadających atesty. Przygotowując się do realizacji się do realizacji zamówienia staramy się dopasować obudowę do wnętrza pomieszczenia, w którym ma się ona znajdować oraz do gustów Klienta. Wykonujemy montaże kominków w Bielsku, Katowicach, Żywcu, Cieszynie, Kętach i okolicach.


Najważniejsze pierwsze słowa opowiadają o doświadczeniu. Tymczasem uważam, że szkoda marnować na to miejsce. Jeśli klient wpisze w wyszukiwarce:

szukam taniej obudowy do kominka


to my w tym opisie powinniśmy wpisać na początku

Tanio Szybko Solidnie Obudowy Kominkowe na Śląsku


Wówczas mamy trzy wyrazy które klient wpisze w wyszukiwarce wyświetlone w wynikach wyszukiwania pogrubioną czcionką. To wydatnie wyróżnia naszą stronę dzięki dobrze wpisanemu description.

Proszę zauważyć, że w tym tekście również znajduje się błąd w którym powtórzono te same wyrazy. Jeśli klient to zobaczy, raczej nie wejdzie na stronę na której język polski jest na poziomie szkoły podstawowej.


Zaiste, te dwa elementy mają kluczowe znaczenie dla kampanii marketingowej prowadzonej w sieci. Jej opracowanie powinno się przekazać fachowcom, którzy przynajmniej potrafią posługiwać się językiem pisanym, nie mówiąc już o składni htmla. Zdecydowanie odradzam ich usługi.


---

Ireneusz Piotr Potoczny



Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

14 komentarzy:

  1. mnóstwo ciekawych inspiracji!


    OdpowiedzUsuń
  2. Zainteresował mnie ten blog


    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie tu u Ciebie muszę częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  4. wartościowy wpis na tym blogu!

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny blog, ciekawe wpisy

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się ten wpis

    OdpowiedzUsuń
  7. człowiek każdego dnia uczy się nowych rzeczy, polecę tego bloga znajomym.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cały czas się człowiek czegoś uczy. Ciekawy wpis. Bedę tu częściej zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ważne informacje, warte zapamiętania, często napotykamy takie sytuacje w życiu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ktoś tu bardzo się stara, żeby było wiele fajnych i ciekawych pomysłów do analizy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oby więcej takich wpisów!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe i interesujace wpisy

    OdpowiedzUsuń
  13. blog jest extra bede tu wracać!

    OdpowiedzUsuń