wtorek, 9 lutego 2021

Powiadomienia web push – zalety

Powiadomienia push często porównywane są do e-mail marketingu, jednak istnieje miedzy nimi kilka kluczowych różnic na korzyść notyfikacji. Te małe, prostokątne okienka stały się niezwykle ważnym narzędziem w rękach marketerów. Jakie są zalety powiadomień push? Dlaczego warto z nich korzystać?

Komunikacja bardziej osobista

Kluczem do sukcesu każdej kampanii reklamowej jest personalizacja przekazu. Wysyłanie tego samego komunikatu do całej bazy odbiorców nie jest skuteczne. Dedykowane reklamy powinny trafiać do osób, które są potencjalnie najbardziej zainteresowane produktem lub usługą. Pierwszym krokiem w drodze do zwiększenia sprzedaży w sklepie online jest posegmentowanie bazy subskrybentów. Kryteria takie, jak płeć i wiek to za mało. Podczas realizacji kampanii reklamowych z wykorzystaniem powiadomień push liczą się bardziej szczegółowe dane, takie jak zainteresowania użytkowników, ich styl życia, preferencje czy miejsce zamieszkania. Dzięki segmentacji można w prosty sposób wysyłać spersonalizowane komunikaty reklamowe i generować większy ruch na stronie.

Większa konwersja w sklepie online

Rzadko kiedy użytkownik dokonuje zakupu podczas pierwszego kontaktu ze sklepem internetowym. Przeważnie przegląda ofertę konkurencji i odkłada decyzję na później. Powiadomienia push wyświetlane są użytkownikowi również, kiedy porusza się po innych witrynach. Zachęcając potencjalnego klienta do powrotu na naszą stronę internetową, zwiększamy szansę na sprzedaż. Notyfikacje dają obecnie największy współczynnik konwersji w mediach. Ratowanie porzuconych koszyków to jedna z istotnych funkcjonalności, która bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.

Wysoka skuteczność i wygoda

Do zalet powiadomień push zalicza się również przejrzystość i prostota obsługi. Narzędzie, takie jak PushAd, można w łatwy sposób samodzielnie konfigurować, realizując kreatywne kampanie reklamowe. Dzięki PushAd można tworzyć bannery, kreować komunikaty wysyłane do odbiorców, segmentować bezę subskrybentów, a także sprawdzać statystyki i porównywać skuteczność kampanii. Więcej informacji na temat zalet notyfikacji znajduje się na stronie https://push-ad.com/.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zarobić na YouTube?

Platforma YouTube to obecnie jedno z najpopularniejszych miejsc w Internecie. Znaleźć na niej można dosłownie wszystko, od krótkich filmików, które potrafią rozbawić, aż po długie publikacje naukowe i dokumentalne. Istnieje również grupa ludzi niewyobrażających sobie życia bez serwisu, ponieważ jest to dla nich podstawowe źródło dochodu. Zatem jak zarobić na YouTube?

Ciekawa treść. 

Podstawą jest założenie kanału oraz publikowanie na nim treści, które będą chętnie oglądane i udostępniane przez pozostałą część internetowej społeczności. Można powiedzieć że, wzbudzenie zainteresowania szerszego grona jest pierwszym małym krokiem do osiągnięcia sukcesu. Dlatego ważne jest, aby twórca internetowy zajmował się tematami, które są jego mocną stroną, tylko to pozwoli wygenerować duże zasięgi oraz uniknąć efektu "wypalenia". Należy też pamiętać o regularności, widzowie subskrybujący kanał czekają na nowe filmy, a właściciele największych kanałów mają opracowany plan publikacji z dużym wyprzedzeniem. Oczywiście wymagana jest podstawowa wiedza na temat nagrywania i obróbki filmów. Widzowie chcą oglądać materiały coraz lepszej jakości, dlatego warto się ciągle doskonalić w tym aspekcie. Dobry twórca internetowy musi więc być sumienny, zdeterminowany i gotowy do ciągłej nauki nowych umiejętności. 

Za co płaci YouTube.

Pierwszym krokiem do osiągania zysków przy pomocy YouTube jest dołączenie do programy partnerskiego, aby było to możliwe trzeba spełnić kilka określonych wymagań. Przede wszystkim opublikowane publiczne filmy muszą uzyskać łącznie ponad 4000 godzin oglądania w ciagu ostatniego roku, a kanał musi przekroczyć liczbę 1000 subskrybentów. Po wysłaniu zgłoszenia do programu partnerskiego następuje weryfikacja umieszczonych wcześniej treści. Jeśli weryfikatorzy nie wykryją niezgodności możliwe jest włączenie monetyzacji i rozpoczęcie współpracy nastawionej na zysk. 

Poniższa lista przedstawia jak zarobić na YouTube po przystąpieniu do programu partnerskiego:

  • przychody z wyświetlanych reklam przed oraz w trakcie filmów,
  • wspieranie pieniężne kanału przez innych użytkowników (dostępne od 30 tys. subskrybentów),
  • zysk osiągany z YouTube Premium (twórca otrzymuje prowizje z wyświetleń generowanych przez użytkownika konta Premium). 

Wymagane stawiane ze strony serwisu nie są bardzo wygórowane dla twórców, regularnie poszerzających swoje grono odbiorców. 

Bezpośrednia współpraca reklamowa. 

Mając popularny kanał, który trafia do określonej grupy odbiorców realne jest nawiązanie współpracy reklamowej bezpośrednio z firmą. Wiele lokalnych oraz światowych marek jest zainteresowanych mocnym promowaniem swoich usług lub produktów w serwisie YouTube. W celu lepszego zilustrowania tego typu współpracy można posłużyć się przykładem, a mianowicie twórca poruszający w swoich publikacjach tematykę piłkarską może zawrzeć umowę reklamową z internetowym sklepem sportowym, ponieważ przypuszczalnie dużą część jego widzów stanowią osoby zainteresowane tego typu asortymentem. Odpowiedź na pytanie "Jak zarobić na YouTube?" nie jest trudna ale należy pamiętać, że tylko wytrwali twórcy będą mogli odnieść prawdziwy sukces finansowy. 

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Remarketing w wyszukiwarce Google

Podejmowanie działań reklamowych w wyszukiwarce Google to coraz częstsza praktyka stosowana przez wiele firm. Świadomość firm, że z wyszukiwarki korzystają ich potencjalni klienci jest na tyle duża, że chęć skorzystania z promocji biznesu w Google Ads to jeden z pierwszy kroków jakie wykonują firmy.

Zacznij od reklamy tekstowej w wyszukiwarce

Reklama w wyszukiwarce to najpopularniejsza forma reklamy w Google. Polega ona na zdefiniowaniu kampanii złożonej ze słów kluczowych oraz dodaniu reklam tekstowych, które wyświetlą się po wpisaniu danego słowa kluczowego w wyszukiwarce Google. Użytkownik widzi reklamę i otrzymuje w jej treści to czym jest zainteresowany. Dla każdego słowa kluczowego można ustawić maksymalną stawkę kosztu kliknięcia w reklamę, dzięki czemu mamy kontrolę nad tym jak dużo będziemy płacić za kliknięcia. Dodatkowo w ramach kampanii, która zawiera wiele różnych słów kluczowych i reklam – zdefiniować można budżet, który pozwoli zapanować nad wydatkami w ciągu dnia czy też innego okresu czasu, w jakim kampania będzie emitowana.

Remarketing w wyszukiwarce

Reklama w wyszukiwarce Google pozwala na pozyskanie wielu wejść na stronę internetową. Bardzo duża część z tych wejść nie doprowadzi do realizacji celu, np. transakcji, wysłanego formularza, zapisu do newsletteru czy też pobrania pliku pdf.  Sposobem na ponowny kontakt z użytkownikami jest remarketing (retargeting). Ten typ kampanii pozwala na ponowne wyświetlenie reklamy w wyszukiwarce Google osobom, które wcześniej były na naszej stronie internetowej. Kampanie tego typu określone zostały nazwą Remarketing List for Search Ads, w skrócie RLSA.

Aby móc skorzystać z remarketingu w Google należy zaimplementować w kodzie strony tag remarketingowy. To kod, który powinien zostać umieszczony sekcji <body>. Wywołanie tego kodu powinno nastąpić na każdej stronie Twojej witryny internetowej, aby móc zapisywać cookies użytkowników na listach remarketingowych. Pominięcie, którejś z podstron spowoduje pominięcie części użytkowników na listach remarketingowych.

W kolejnym etapie potrzebujesz stworzyć listy remarketingowe. W zakładce „Odbiorcy” możesz stworzyć dowolną listę remarketingową. Dla przykładu podam poniżej kilka pomysłów, które mogą zainspirować Ciebie do tworzenia list remarketingowych na potrzeby Twojej kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google:

  • Wszyscy użytkownicy
  • Użytkownicy, którzy odwiedzili zakładkę kontakt
  • Użytkownicy, którzy wypełnili formularz kontaktowy
  • Użytkownicy, którzy zrobili zakupy online
  • Użytkownicy, którzy nie dokonali transakcji
  • Użytkownicy, którzy odwiedzili stronę główną

Na co warto uważać w kampaniach remarketingowych w wyszukiwarce?

  • Remarketing w wyszukiwarce potrzebuje minimum 1000 użytkowników na liście remarketingowej. Tworząc listy uwzględnij fakt, iż kampania nie rozpocznie emisji reklam dopóki nie zapełni się minimalną wymaganą liczbą osób.
  • Tworząc kampanię w ustawieniach kampanii lub grupy reklam pamiętaj, aby ustawić „Kierowanie” zamiast „Obserwacja”. Pierwsza opcja powoduje wyświetlenie reklam do użytkowników z list remarketingowych. Druga opcja skutkuje wyświetleniem reklam zarówno użytkownikom z list oraz wszystkim innym.

Znasz już podstawy kampanii remarketingowych w Google. Wdróż remarketing w wyszukiwarce na swoim koncie reklamowym i zacznij monetyzować ruch wygenerowany przez „odzyskanych” użytkowników. Więcej na ten temat przeczytasz na stronie lukaszwisniak.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

piątek, 16 października 2020

Jak zarobić na youtube?

W tematyce siła

Kluczową sprawą, o której trzeba pamiętać przy zakładaniu biznesu na Youtube, jest wybór odpowiedniej tematyki. Najlepiej jest kierować się w tym aspekcie własnymi upodobaniami oraz pasjami. Zajmowanie się tym, co naprawdę nas interesuje, to gwarancja ciągłego podejmowania wysiłków na drodze do poszerzania swojej wiedzy w danym kierunku oraz stymulowania chęci do dzielenia się nią z innymi ludźmi. Zbudowanie własnej marki i zebranie wokół niej grona pasjonatów to klucz do sukcesu całego przedsięwzięcia. Twoją pasją jest czytelnictwo? Świetnie. Założ kanał na Youtube, na którym będziesz zamieszczać filmiki promujące nowości wydawnicze. A może interesuje Cię motoryzacja? Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś stał się internetowym ekspertem, doradzającym przy wyborze najlepszych marek samochodów albo udzielającym praktycznych wskazówek co do sposobów naprawy zepsutych pojazdów. Grunt to pomysł – połączenie pasji z realną wiedzą na dany temat.

 Blisko odbiorców

Youtube to przede wszystkim serwis społecznościowy. Ludzie zaglądają tam nie tylko po to, aby obejrzeć interesujący ich materiał, ale także wymienić się swoimi uwagami i spostrzeżeniami na jego temat. Warto pozostawać w ciągłej interakcji ze swymi odbiorcami, reagować na ich komentarze oraz zachęcać do dawania subskrypcji oraz wstawiania łapki w górę. Od strony technicznej należy bezwzględnie zadbać o profesjonalny montaż filmów, ich odpowiednie wykadrowanie, a także staranne przygotowanie nagrania. Poważne traktowanie oglądających to najprostsza i najskuteczniejsza droga do zainteresowania ich swoim kanałem oraz zwiększenia liczby wyświetleń. Rosnąca wśród internautów popularność kanału umożliwia jego twórcy przystąpienie do programu partnerskiego Youtube. A stąd już tylko krok do czerpania zysków z reklam wyświetlanych przy materiałach filmowych autorstwa danej osoby. Oczywiście, nie ma nic za darmo. Youtuber ze swej strony musi dbać o regularne zamieszczanie nowych treści oraz ciągłe doskonalenie ich poziomu.

Czy to się rzeczywiście opłaca?

Właściwie trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile zarabiają twórcy kanałów tematycznych na Youtube. Pewne jest to, że na wyższe profity mogą liczyć osoby, których filmy cieszą się ogromną popularnością wśród internautów. Z punktu widzenia youtubera najkorzystniejszą opcją dla niego jest nawiązanie stałej partnerskiej współpracy z określonymi markami. Producenci w wielu wypadkach są w stanie zapłacić niemałe pieniądze za promowanie w przygotowywanych filmikach towarów znajdujących się w ich ofercie. Youtuberzy często czerpią również profity za wrzucanie do sieci materiałów na temat danej marki.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dobra agencja marketingowa pomoże dostosować promocję Twojej firmy do nowej rzeczywistości

Zwiększenie obrotu w firmach z modelu e-commerce jasno wskazuje na to, że w czasie obostrzeń związanych z pandemią, klienci wolą załatwiać swoje sprawy przez internet. Od lat dotyczy to takich usług jak np. bankowość, ale dzisiaj na wartości jeszcze bardziej zyskują dostawy jedzenia czy zakupów. Skoro potencjalni klienci zapoznają się z produktami przez internet, to należy wyjść im naprzeciw! Czasy są szczególne, więc potrzebna jest Ci szczególna agencja marketingowa.

Jaka będzie odpowiednia agencja marketingowa?

Odpowiedź na to pytanie zaważy na tym, czy faktycznie obrócisz sytuację na swoją korzyść. Twoje produkty lub usługi muszą być przedstawione w nowym kontekście - takim, który przekona do siebie potencjalnych klientów. I właśnie w tym może pomóc Ci właściwa firma marketingowa. Warto rozważyć kilka ofert i skorzystać z najlepszej propozycji. Czy agencja na pewno zapewni Ci dobrą kampanię Google Ads? Ma pomysł na Twoje social media? Czy wie, w jakim kontekście można przedstawić Twoje produkty?

Jedna rzecz, o której wie każda dobra agencja kreatywna: Warszawa to nie pępek świata

Łatwo zamknąć się w bańce i kierować nasze usługi wyłącznie do potencjalnych klientów w jednym mieście. Stolica do tego zachęca, jest tu duży rynek zbytu, ale z drugiej strony - również silna konkurencja. Jeśli Twoja firma zajmuje się produkcją towarów, które następnie trafiają do wszystkich zakątków Polski, to agencja kreatywna, którą wybierzesz do prowadzenia swojej kampanii marketingowej, powinna określić grupę docelową i doradzić, czy coś obecnie zmieniło się w tej kwestii. Być może Twój model sprzedaży przed pandemią był wystarczający, ale teraz sytuacja jest inna.

Potrzebna mi sprawdzona agencja marketingowa, cennik przewiduje coś dla mnie?

To, jakie usługi będą Ci potrzebne, w dużej mierze zależy od branży, w jakiej działasz. Dobra agencja marketingowa przedstawi Ci ofertę, która będzie dostosowana do Twoich potrzeb, a każda usługa będzie uzasadniona i zobaczysz, co kupujesz i dlaczego. Agencja marketingowa powinna zapewnić Ci terminowe raportowanie i pełny wgląd do prowadzonych działań. Dzięki temu będziesz dokładnie wiedzieć, jakie działania wspierają Twoją firmę i jaka jest ich wartość dodana. 

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.