czwartek, 15 października 2020

Profil firmowy na Facebook

O tym jak duże znaczenie w promocji firmy ma facebook świadczy chociażby liczba osób, które każdego dnia odwiedzają portal. Zwykły użytkownik wchodzi na swój profil nawet kilkanaście razy w ciągu dnia, dostając informacje o nowych stronach, obserwując polubienia znajomych i wchodząc na promowane posty. Facebook jest wirtualnym miejscem spotkań, dlatego warto uwzględnić go w planie marketingowym firmy.

Pierwsze kroki

Prowadzenie firmowego fanpage na facebooku wymaga doświadczenia i pomysłu na rozkręcenie kampanii promocyjnej, dlatego warto powierzyć jego stworzenie profesjonalistom. Odpowiednio zarządzana strona firmowa to świetne narzędzie promocyjne i skuteczny sposób na pozyskanie nowych klientów. Niestety, nie wszyscy są w stanie wykorzystać potencjał nowych mediów i zaprzepaszczają szansę na rozwój działalności w sieci. 

Jak zgromadzić widownię?

Zgromadzenie dużej liczby obserwujących wymaga czasu. Aby stale zwiększać liczbę odwiedzających fp, możemy umieścić wtyczkę na stronie internetowej – obok wtyczki Google, twittera i innych sieci społecznościowych. W niektórych przypadkach konieczne może okazać się płatne promowanie postów, aby zwiększyć zasięg zamieszczanych wpisów. Działania płatne mogą mieć charakter cykliczny, a można od nich odstąpić zupełnie – wszystko zależy od wysokości środków przeznaczonych na rozwój fanpage.
Dość częstym błędem popełnianym przez administratorów stron na facebooku jest bombardowanie subskrybentów materiałami promocyjnymi i linkami, które z punktu widzenia klienta są mało wartościowe. Dzienna liczba wpisów nie powinna przekroczyć pięciu – to absolutne maksimum. Treści muszą być zróżnicowane i posiadać zarówno charakter informacyjny, jak i reklamowy. Pamiętajmy, że facebook – mimo dużego zaludnienia – jest bardzo dobrze skomunikowaną siecią, a ciekawe informacje są błyskawicznie udostępniane znajomym. Jedno udostępnienie może dojść do kilku tysięcy nowych osób. Nagromadzenie dużych ilości nieciekawych informacji nie będzie generowało nowych odwiedzin, a koniec końców może zirytować aktualnych subskrybentów.

Dodatkowe korzyści

Fanpage, o ile jest odpowiednio zarządzany, umożliwia ciągłe monitorowanie potrzeb rynku i wyciąganie wartościowych wniosków, tak istotnych dla optymalnego ukierunkowania oferty firmowej. Dzięki usłudze Facebook Insights możemy określić, które posty cieszą się szczególnym zainteresowaniem i do jakiej grupy docelowej trafia przekaz. Z pomocą specjalistów firma może kreować swoją ofertę i poszerzać o kolejne produkty, na które znajdzie się zbyt.

Korzystanie z usług specjalistów od marketingu internetowego to dobre rozwiązanie dla wszystkich osób, które chcą rozkręcić ruch na swojej stronie i szukają nowych klientów. Facebook daje ogromne możliwości marketingowe, zatem wielkim błędem byłoby zrezygnowanie z takiej formy reklamy w sieci – zwłaszcza że jest nieodpłatna.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

1 komentarz: