piątek, 16 października 2020

Remarketing na Facebooku - jak zrobić to dobrze

Remarketing na Facebooku

Remarketing na Facebooku to nic innego jak powracanie z reklamą do klientów, którzy mieli już styczność z naszą marką (np. odwiedzili wcześniej naszą stronę internetową). Chodzi tutaj przede wszystkim o to, że osoba, która potencjalnie zna już nasz produkt czy oferowaną przez nas usługę posiada większy potencjał zakupowy od osoby, która nie miała styczności z naszą marką.

Zacznijmy od piksela

Jeżeli chcemy uruchomić remarketing na Facebooku, musimy umożliwić portalowi zbieranie danych dotyczących naszej strony internetowej – w jaki sposób to zrobić? Tworząc piksel Facebooka i następnie wgrywając go na własną witrynę.

Facebook piksel to po prostu fragment kodu mający za zadanie identyfikować osoby, które odwiedziły daną stronę internetową i korzystają z Facebooka.

Tworzenie grupy odbiorców

Jeżeli na danej stronie internetowej piksel już zainstalowano, pora utworzyć grupę odbiorców na podstawie informacji gromadzonych przez piksel. W tym celu należy przejść do Menedżera reklam Facebooka, wybrać zakładkę Grupa odbiorców, a następnie Ruch w witrynie internetowej, by grupa stworzyła się automatycznie. Jeżeli okaże się, docelowa grupa remarketingowa jest bardzo liczna, warto ją zawęzić, kierując się np. tym:

  • czy użytkownik oglądał dany produkt więcej niż raz
  • ile czasu spędził na danej stronie
  • czy dodał produkty do koszyka
  • czy dotarł już do formularza dostaw, ale z jakiegoś powodu nie dokończył zakupów
  • na jakie produkty użytkownik zwracał uwagę (bardziej opłacalne może być kierowanie reklam do odbiorców, którzy interesowali się droższymi produktami, jednak nie jest to regułą).


To oczywiście tylko niektóre z możliwości zawężania grup odbiorców, ponieważ każda branża posiada własne cechy, które należy brać pod uwagę. Chodzi przede wszystkim o to, aby zdawać sobie sprawę z tego, że decydując się na remarketing na Facebooku, należy wnikliwie przeanalizować grupę docelową, co pomoże nam jak najlepiej wykorzystywać fundusze przeznaczone na ten cel.

Od remarketingu do zakupów…

Remarkeitng sam w sobie nie przyniesie Ci zysków, jeżeli w odpowiedni sposób nie przedstawisz oferowanych produktów lub usług – to, że odbiorca zna Twoją markę nie oznacza jeszcze, że dokona on zakupu. Liczy się przede wszystkim odpowiedni przekaz reklamowy. Jak o niego zadbać? Zwracając uwagę na trzy ważne aspekty:

1. Grafika/wideo

Grafika lub wideo, które zdecydujemy się umieścić w reklamie, mają kluczowe znaczenie, stąd warto zastanowić się, jak przyciągnąć wzrok odbiorcy, prezentując oferowany towar lub usługę w najatrakcyjniejszy, a jednocześnie prosty sposób. Profesjonalna grafika i wideo to coś, na czym nie warto oszczędzać – to one decydują bowiem o tym, czy potencjalny klient zdecyduje się kliknąć w pojawiającą się na ekranie reklamę.

2. Copy

Skuteczne copy to takie, które informuje klienta o tym, że nie warto przegapić oferty, którą mu właśnie proponujesz. Poinformuj użytkownika o cechach, które Cię wyróżniają – użyj emotikon, ale nie przesadzaj, ponieważ przekaz mus być czytelny i nienachalny. Potrzebna jest równowaga, by nie zniechęcić użytkownika, a jednocześnie nie zmarnować okazji, aby przekonać go do odwiedzenia Twojej strony.

3. Nagłówek

Nagłówek powinien być intrygujący, niezbyt długi, a jednocześnie powinien informować użytkownika o tym, czego może się spodziewać, klikając w link przekierowujący na stronę. W przypadku sprzedaży warto zawrzeć w nagłówku słowa takie jak „rabat”, „promocja”, czy „okazja”, a więc słowa kluczowe w marketingu sprzedażowym.

Jak widać, remarketing na Facebooku może być bardzo ciekawą formą dotarcia do potencjalnych klientów, mających już świadomość istnienia naszej marki. Nie można jednak zapominać o stosowaniu podstawowych zasad marketingowych, które w połączeniu z algorytmem Facebooka pozwolą nam na uzyskanie naprawdę świetnych rezultatów. Powodzenia!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

6 komentarzy:

  1. Social media nie są jeszcze mi tak dobrze znane, ale na pewno nadrobię;) Skupiam się na SEO bo to u mnie działa:) Takie firmy jak https://seomamut.pl/tworzenie-stron-internetowych-leba/ pomagają. Tu robią też strony internetowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę mi się teraz rozjaśniło co to jest Piksel Facebooka, bo wcześniej tylko o nim słyszałam i niezbyt rozumiałam. Chociaż przyznam, że i tak wolałąbym aby stworzeniem Fanpage i reklamą na niej zajęli się specjaliści. Znajoma poleciła mi agencję Nakatomi i chyba do nich się zgłoszę w tej sprawie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra robota, wygląda super.

    OdpowiedzUsuń