Zakładać czy nie?
Nie ma reguły, która pomogłaby w wyborze odpowiedniej kampanii marketingowej. W przypadku kampanii w Social Media sprawa jest jeszcze trudniejsza. Media społecznościowe są szalenie interaktywne, istnieje bardzo duży ruch i spore zainteresowanie atrakcyjną treścią. Osoby, które polubią profil danej działalności oczekują albo rozbudowanego contentu, albo pewnych intratnych korzyści. Zastanów się, co Twoje prowadzenie FanPage'a może zaoferować internautom?
Lokalny producent i międzynarodowy potentat
W gruncie rzeczy zarówno małe firmy jak i wielkie korporacje mogą skorzystać z mediów społecznościowych. Dużym korporacjom przydają się one do ocieplania swojego wizerunku, informowania o ważnych wydarzeniach czy też otwieraniu się na nowych konsumentów. Prowadzenie FanPage'a takiego przedsiębiorstwa będzie jednak znacząco różniło się od małego lokalnego producenta czy dostawcy. Czy istnieje coś, czym może zainteresować taki przedsiębiorca? Oczywiście, że tak. Kanałami Social Media można informować o wprowadzanych promocjach, o nowych produktach, a także pozyskiwać nowych konsumentów i dbać o starych. W gruncie rzeczy internauta chce czuć się ważny, pragnie odczuwać, że jest dla danej firmy istotny. Nie istnieje żadne przeciwwskazanie, żeby lokalny producent gwoździ, poprzez prowadzenie FanPage'a, korzystał ze wszelkiego rodzaju dobrodziejstw Social Media.
Czego nie robić?
Jednak należy przestrzec przed obecnością w mediach społecznościowych za wszelką cenę. Z takiego działania nigdy nie wynika nic dobrego. Konsument, w tym wypadku internauta, musi odczuwać, że na naszym profilu coś się dzieje. Musi czuć, że wypada śledzić dodawana informacje. Dopiero z taką świadomością, prowadzący działalność powinien zacząć analizować swoje szanse zaistnienia w Social Media.
Blog o marketingu. Marketing internetowy, wirusowy, szeptany, bezpośredni w praktyce.
czwartek, 15 października 2020
Prowadzenie FanPage'a
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Ciekawe informacje można znaleźć na tym blogu
OdpowiedzUsuń