środa, 27 listopada 2019

Sklep internetowy - jak zacząć

Sklep internetowy - jak zacząć


Autor: Monika Bojar


W dzisiejszych czasach coraz więcej użytkowników dokonuje zakupów za pośrednictwem internetu, dlatego też warto zainwestować w porządny sklep internetowy.


Bez promocji w Internecie, bardzo trudno będzie utrzymać się na rynku, praktycznie w każdej branży. Niniejszy artykuł, to doskonała propozycja dla wszystkich tych osób, które chcą dowiedzieć się jak od podstaw założyć sklep online i jakie są koszty założenia sklepu internetowego?

Ile tak naprawdę kosztuje założenie sklepu internetowego

Cena sklepu internetowego uzależniona jest w dużej mierze od jego wielkości, a dokładniej mówiąc od liczby modułów, które należy wdrożyć, aby go uruchomić. Sklep internetowy może kosztować więc od 2000zł do nawet 20 000zł. Pamiętać należy jednak o tym, że w wielu przypadkach jest to wydatek jednorazowy, a co roku opłacać trzeba będzie wyłącznie domenę i stosowny hosting do utrzymania sklepu online. Na naszym rynku dostępne są również darmowe skrypty sklepów internetowych, dzięki którym możemy uruchomić prosty sklep za mniej niż 500zł.

O czym należy pamiętać

Przed założeniem swojego sklepu internetowego, warto dokładnie zastanowić się o wszystkich funkcjonalnościach, które będziemy chcieli wdrożyć do naszego sklepu online. Pamiętać należy także i o tym, że dobry sklep internetowy, powinien dawać nam możliwość jego rozbudowy w dowolnym momencie. Jeżeli wybierzemy już odpowiedni skrypt naszego sklepu internetowego, to warto poszukać profesjonalnej firmy, która wykona dla nas oryginalny i pomysłowy szablon sklepu. Dobrze przemyślany szablon strony jest najlepszym wabikiem na nowych klientów.

Warto zdawać sobie sprawę również z tego, że nawet najładniejszy sklep internetowy nie przyniesie dużych zysków, jeżeli nie będzie odpowiednio promowany. Oprócz postawienia sklepu, warto zadbać także o jego pozycjonowanie i wiele innych form promocji, które w niektórych branżach mogą kosztować zdecydowanie więcej niż koszty założenia sklepu internetowego.


Polecamy również: Jak założyć sklep internetowy

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 29 stycznia 2019

5 chatbotów, które warto poznać

5 chatbotów, które warto poznać


Autor: Ania Wilczak


Prowadzenie działań na Facebooku staje się coraz trudniejsze, a marki wykorzystują coraz to nowe rozwiązania, aby zainteresować i zaangażować swoich fanów.


Chatboty na Facebooku, chociaż są stosunkowo młodym narzędziem, wykorzystują już zarówno największe globalne marki, jak i mniejsze, lokalne biznesy.

Jednym z narzędzi, które pozwala aktywizować fanów w mediach społecznościowych jest chatbot. Messenger, komunikator na którego w ostatnich latach stawia Facebook, odgrywa coraz większą rolę w kontakcie z użytkownikami. Whole Foods pozwala w swoim chatbocie na wyszukiwanie przepisów za pomocą przesyłanych emoji, Netflix na tej samej zasadzie dobiera filmy ze swojej platformy. Oprócz długofalowych działań, chatboty są wykorzystywane także do jednorazowych akcji, tak jak możliwość zamawiania z dostawą do domu lodów Ben&Jerry’s. Chociaż chatbotów jest już ponad 300 000, poznając kilka z nich, jesteśmy w stanie poznać możliwości tego narzędzia.

Tommy Hilfiger

Jednym z pierwszych chatbotów na Facebooku był bot marki odzieżowej Tommy Hilfiger. Pozwala na przeglądanie stylizacji prosto z wybiegów i przekierowuje do kart produktów na stronie internetowej. Umożliwia przeglądanie produktów - kolekcji kobiecych i męskich w wygodny sposób, podzielone na kategorie. Pozwala na oglądanie wideo przygotowanych specjalnie na chatbota, pokazując je prosto na czacie. Nie tylko dba o wizerunek marki, ale także wspiera sprzedaż.

4FUN.TV

Chociaż w Polsce chatboty na Facebooku wciąż raczkują, i my możemy pochwalić się ciekawymi rozwiązaniami. Chatbot 4FUN.TV doskonale odpowiada na potrzeby swojej grupy docelowej. To kopalnia szalonych konkursów czy newsów na temat popularnych artystów. Połączenie z systemem emisyjnym stacji umożliwia śledzenie teledysków, które pojawiają się na antenie i tworzenie jeszcze bardziej angażujących zabaw, które łączą internet z telewizją.

Trim i Cleo

Trim i Cleo świetnie pokazują jeszcze inne możliwości jakie daje chatbot. Messenger ułatwia dzięki nim zarządzanie finansami i oszczędzanie. Trim po podłączeniu do konta bankowego pokazuje i analizuje historię transakcji. Może nam też pokazać, jakie mamy aktywne subskrypcje oraz ile na nie wydajemy. Dzięki możliwości łączenia z kontem na portalu m.in. Comcast, chatbot może sprawdzać czy dostępne są zniżki lub promocje. Po podłączeniu Cleo do swojego konta, chatbot będzie śledził wydatki, które możemy przeglądać z podziałem na kategorie i umożliwi sprawdzanie ostatnich transakcji. Po wpisaniu frazy „send money” na Messengerze, wybraniu znajomego i konkretnej kwoty, pieniądze zostaną pobrane z konta i przesłane do wybranej osoby.

KLM

Chatboty na Facebooku mogą łączyć się z przeróżnymi systemami, zależnie od branży i potrzeb. Jedną z tych bardziej wspieranych przez Messengera jest branża lotnicza. W bocie linii KLM, po zarezerwowaniu biletu na podróż, możemy wybrać opcję, aby potwierdzenie zamówienia, powiadomienia na temat check-in, karty pokładowej czy statusu lotu otrzymywać na Messengerze. Chatbot został przy tym nauczony odpowiedzi na 60 000 pytań. Pod koniec rozmowy, prosi użytkownika, aby ocenił w skali od 0 do 10, czy jest zadowolony z obsługi. Obecnie, 15% z kart pokładowych przesyłanych klientom online, przekazywane jest za pomocą Messengera.

Mercedes

Mercedes wykorzystał w swojej kampanii związanej z obchodami 50-lecia marki, jeszcze inne funkcje, które oferuje chatbot. Messenger umożliwia przesyłanie multimediów, dzięki którym użytkownicy mogą nie tylko przeglądać zdjęcia, ale też np. posłuchać dźwięków silników. Dzięki temu, że chatbot zapisuje o użytkowniku takie dane jak chociażby jego imię, marka wplata je w przygotowany filmik. Dla największych fanów marki, Mercedes wprowadził także quiz, w którym pyta o rok założenia czy o konkretne modele.

Dzięki szerokiej możliwości dopasowywania ich funkcji do potrzeb i strategii konkretnej marki, trudno znaleźć dwa takie same chatboty, nawet wtedy, gdy ich zadanie jest bardzo podobne. Każdy chatbot może mieć swoją osobowość, pasującą do języka komunikacji marki. Wprowadzając to rozwiązanie, należu pamiętać o tym, że chatboty na Facebooku wymagają promocji tak jak inne rozwiązania marketingowe i mają sens tylko wtedy gdy użytkownicy wiedzą o ich istnieniu oraz dostępnych funkcjach.


Dowiedz się więcej na ten temat: Chatbot messenger

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wykorzystanie chatbota w branży kosmetycznej

Wykorzystanie chatbota w branży kosmetycznej


Autor: Ania Wilczak


Branża kosmetyczna rozkwita. Nie tylko coraz bardziej dbamy o swój wygląd, ale jesteśmy też coraz bardziej świadomymi konsumentami. W jaki sposób boty internetowe mogą wyróżnić naszą markę kosmetyczną spośród konkurencji?


W branży kosmetycznej niezwykle ważne jest zdobycie zaufania klientów - szczególnie w przypadku marek oferujących kosmetyki lub zabiegi pielęgnacyjne. Personalizacja, którą jest w stanie zapewnić rozmowa z botem, jest w tym przypadku niezwykle istotna. W końcu każda skóra jest inna, każda inaczej reaguje zarówno na czynniki zewnętrzne, takie jak pogoda, jak i na same kosmetyki, które aplikujemy.

Wizerunek eksperta

Konsumenci coraz częściej szukają informacji na temat składu kosmetyków czy wzorcowego dbania o skórę. Boty internetowe mogą przesyłać użytkownikom wskazówki dotyczące np. pielęgnacji skóry, dzięki quizom i testom pomogą im też w wyborze odpowiednich kosmetyków. Khiel’s w trakcie promocji kolekcji produktów z zawartością witaminy C przygotował w chatbocie test wiedzy na temat tego składnika, łącząc tym samym rozrywkę z edukacją i kreowaniem wizerunku marki jako eksperta. Ze względu na to, że rozmowa z botem odbywa się na czacie, kojarząc się dzięki temu bardziej z rozmową ze znajomym, użytkownicy podchodzą do niej z jeszcze większą ufnością.

Spersonalizowany poradnik

Rozmowa z botem może dostarczyć nam wielu szczegółowych informacji o fanach marki. Oprócz podstawowych danych takich jak płeć, dzięki wspomnianym quizom i testom możemy poznać użytkowników jeszcze lepiej. Za pomocą opcji zapisywania danych, jesteśmy w stanie ich grupować i przesyłać im wiadomości dopasowane specjalnie do ich potrzeb. Marka kosmetyczna tołpa w swoim chatbocie umożliwia sprawdzenie typu skóry, którego wynik pojawia się wraz z listą pasujących do niej kosmetyków - z prostą możliwością przejścia do sklepu internetowego. Oprócz wysyłki spersonalizowanych treści prosto do użytkownika, boty internetowe mogą też mu pomóc w wyborze kosmetyków dla kogoś bliskiego. L’oreal przygotował przed świętami chatbota Beauty Gifter, który po odpowiedzi na kilka prostych pytań, pozwalał wybrać idealny prezent z portfolio marki bliskiej osobie.

Boty internetowe w salonach kosmetycznych

Tak jak możemy robić testy dotyczące rodzaju skóry i proponować na ich podstawie kosmetyki, taki sam mechanizm możemy zastosować proponując zabiegi dostępne w ofercie salonu kosmetycznego. Rozmowa z botem może stanowić miejsce do zaprezentowania oferty, wskazań i przeciwwskazań czy pielęgnacji pozabiegowej. Chatboty są w stanie połączyć się np. z systemem rezerwacji danego salonu, dzięki czemu klienci nie muszą dzwonić, a w kilku prostych krokach są w stanie umówić się na zabieg nie wychodząc nawet z Messengera. Boty internetowe mogą również wysyłać powiadomienia push, które pojawiają się użytkownikom tak, jak wiadomości od znajomych. Dzięki temu, możemy wysyłać klientom przypomnienia o terminach wizyt lub informacje o nowych promocjach dostępnych w salonie, z niemal pewnością szybkiego odczytania wiadomości.

Wirtualny makijaż

W projektowaniu chatbota dla branży kosmetycznej, możemy pójść jeszcze o krok dalej. W przypadku kosmetyków do makijażu liczba kolorów i odcieni potrafi zwalić z nóg, a kupowanie ich przez internet bywa ryzykowne. W końcu każdy kolor szminki czy cienia do powiek może wyglądać zupełnie inaczej na dwóch osobach o różnych odcieniach skóry. I tu może pomóc rozmowa z botem. Chatboty, dzięki wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości pozwalają użytkownikom na dopasowanie kosmetyków online. Wystarczy tylko wybrać rodzaj i kolor, włączyć aparat, przesłać selfie, a chatbot pokaże, jak będziemy w nim wyglądać. Takie rozwiązanie wdrożyli już m.in. Smashbox, Sephora czy Estee Lauder. To szybki, a przy tym higieniczny sposób na wypróbowanie kosmetyku przed zakupem.

Boty internetowe, chociaż są nowym narzędziem, każdego dnia zdobywają coraz większą popularność, zarówno wśród biznesów, jak i samych użytkowników. Korzystają z nich już największe marki kosmetyczne - te z górnej półki (jak np. La Mer), jak i dostępne w każdej drogerii. Dzięki temu, że sami możemy wybierać moduły i nadawać osobowość chatbotowi za pomocą przemyślanej komunikacji, rozmowa z botem jest w stanie spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów.


Rozmowa z botem - dowiedz się więcej

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kreatywne kampanie z gadżetami reklamowymi

Kreatywne kampanie z gadżetami reklamowymi


Autor: Bartek Beper


Marketing jako narzędzie dla firm to pojęcie bardzo szerokie. W chwili obecnej najprężniej rozwija się marketing internetowy oferując coraz więcej możliwości. Jednak tradycyjne formy także zasługują na dalsze uznanie i można dzięki nim stworzyć naprawdę kreatywną i skuteczną kampanię.


Jedną z tradycyjnych i wciąż żywych form reklamy są gadżety czy upominki reklamowe. Korzystają z nich zarówno największe, światowe marki jak i nieduże lokalne firmy. Gadżety reklamowe można zdefiniować jako proste przedmioty niedużej wartości, które pełnią rolę upominku dla klienta, kontrahenta, czy nawet przypadkowej osoby, które może stać się potencjalnym klientem. Wręczanie upominków tego typu ma na celu skłonić do skorzystania z oferty, może być wyrazem wdzięczności i podziękowania za dotychczasowe zaufanie, może być narzędziem podtrzymywania czy budowania dobrych relacji.

Gadżety reklamowe sponsorowane zwykle posiadają specjalny nadruk czy grawer, który identyfikuje markę i przypomina o niej. Logo można umieścić praktycznie na każdym upominku, dzięki czemu możliwe jest także podniesienie prestiżu firmy.

Jak wykorzystać gadżety reklamowe do kreatywnej kampanii?

Załóżmy, że prowadzisz działalność w dziedzinie sztuki i organizujesz występy czy teatrzyki dla dzieci. Głównym targetem będą zapewne przedszkola, kluby malucha, szkoły, ośrodki wychowawcze dla dzieci. Występując dla maluchów, warto zadbać przy okazji o ich dobre samopoczucie, czym również wzbudzimy przychylność ze strony opiekunów i nauczycieli. W celu stworzenia przyjemnej atmosfery można obdarować dzieci drobiazgiem, który wymaluje uśmiechy na ich twarzach. W zależności od wieku mogą to być pluszaki, breloczki, kredki czy flamastry, notesiki, proste gry i wiele innych. Taka postawa może wzbudzić większe zaufanie wśród opiekunów i poskutkować nawiązaniem długotrwałej współpracy.

Innym przykładem może być działalność w branży wykończenia i wystroju wnętrz. Przede wszystkim aby zdobywać klientów i utrzymywać dobre relacje z klientem trzeba wykazać się zdolnościami i sumiennie podchodzić do swojej pracy, dotrzymywać terminów, współpracować z klientami realizując ich plany i marzenia. Dając klientom gratisy, dodatkowo wpływamy na poprawę relacji i budujemy jeszcze trwalsze więzi biznesowe, do których warto wprowadzić nieco uśmiechu i pozytywnych emocji. Gadżety i upominki z grupy dekoracji i elementów wystroju wnętrz na pewno będą mile odebrane. Przykładem mogą być eleganckie świeczki zapachowe, grille, komplet narzędzi kuchennych, nowoczesna stacja pogody, komplet ręczników. Tutaj pomysłów może być naprawdę sporo.

Jak widać wykorzystanie reklamowych upominków jest dość prostym zabiegiem, który bezpośrednio wpływa na odbiór firmy przez klientów, poprawia i buduje relacje. Dodatkowo gadżety utrwalają pamięć o firmie, co dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo dalszych poleceń rodzinie i znajomym. Upominki tego typu są miłym gestem, a gesty takie zawsze są bardzo dobrze odbierane. Warto to wykorzystać w biznesie.


Pomysły na gadżety reklamowe znajdziesz na gifts24.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

4 habits you should have if you want to create good email campaigns

4 habits you should have if you want to create good email campaigns


Autor: Ania Wilczak


Are you sending HTML emails to your customers in the form of mailings or newsletters? If so, you probably already know some tips on how to make them effective.


On the list of best practices are, for example, emails personalization, database hygiene, or HTML quality. However, there exist also some practices that are less obvious but equally effective. Check out 4 habits of successful email marketer.

Don’t spam subscribers with your HTML emails

Remember that messages that land in your subscriber’s inbox too often are the most common reason for subscription cancellation. If you want to avoid this risk, ask potential recipient about how often he or she would like to get every HTML email from you. You can verify this during the process of subscribing – add the option of choosing the newsletter’s frequency in the signup form.

Always make sure your messages are valuable

It may sound brutal, but if you don’t have an idea for your HTML emails, just don’t send them. Notice that the main reason why users subscribe to your newsletter is the expectation of getting a worthwhile content. So, make sure, for example, that you don’t send to your addresses same materials they can find on your corporate website.

Find a good reason to send HTML emails to your subscribers

Probably it is obvious to you, but sometimes marketers forget about it. That’s why, go back to the beginning and remember what was the strategic objectives for your email campaign. Make sure you know why you want to run it. What is your target? What do you want to win? It may be, for example, sales increase, your page’s traffic boost, your brand awareness growth, and the like. When you know you aim, you know what tools you can use to succeed. For example, if you want to boost your sales, send a discount coupon to your subscribers. Knowing your aims and available tools will help you build coherent and accurate communication with potential clients.

Don’t forget to experiment with your mailing

According to research conducted on 16 million emails sent by GetResponse customers, most HTML emails (almost 30% of messages) are opened on Thursdays between 11-12 and 16-17. But are such universal principles always work? No.

A successful date of sending emails depends on your industry and subscribers. Let's assume then that you know your target group. You analyzed its habits and preferences. You are sure that your recipients won’t open an email sent on Saturday at 8:00. But, it is possible that you made a mistake. That's precisely why you should be open to experimenting with mailings. This doesn’t apply only to the date of the mailing, but also its type, tone of voice, design etc. Test all variants, and then analyze them based on the statistics of each mailing. By drawing conclusions, you will then optimize your campaign and increase its opening rate.


Check also how to create HTML email

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.