Dlaczego mojej firmie potrzebny jest audyt strony internetowej?
Autor: Mieczysław Starobrzeski
Audyt stron internetowych to stosunkowo nowa usługa promowana przez firmy zajmujące się marketingiem w wyszukiwarkach. Dlaczego jest on niezbędnym elementem służącym do nawiązania dialogu interaktywnego z klientami? Dlaczego przed realizacją kampanii SEM warto z niego skorzystać? Więcej w artykule >>
Dla wielu firm marketing internetowy to nadal zagadnienie zagadkowe, kojarzące się głównie z posiadaniem własnej strony internetowej. Samo posiadanie strony internetowej jest tylko preludium do możliwości korzystania z internetowego kanału komunikacji z klientami.
Należy zaznaczyć, że strona internetowa niepoprawnie wdrożona, działająca z błędami, o skomplikowanej nawigacji może zniechęcić naszych potencjalnych klientów do zakupu w naszej firmie. Jest to jeden z pierwszych elementów, które nawiązują swoisty dialog z klientem.
Przykład? Wyobraźmy sobie, że nasz przedstawiciel handlowy na spotkaniu dał swoją wizytówkę z adresem www naszej strony internetowej, dodając słownie, że "tam znajdą Państwo całą naszą ofertę oraz więcej informacji dot. firmy".
Osoba, która otrzymała wizytówkę naszej firmy, odbyła również spotkania z innymi konkurencyjnymi firmami i ma przed sobą 8 wizytówek. Chcąc przejrzeć ofertę każdej z nich, po kolei wpisuje adresy stron www. 1,2,3 strona internetowa i nagle wpisuje w pasek adres naszej strony:
1. scenariusz: nie może obejrzeć strony z powodu przeciążenia serwera... może jeszcze zajrzy później... może... ~= stracony klient
2. scenariusz: strona główna ładuje się ponad 30 sekund = stracony klient
3. scenariusz: po przejrzeniu 5 podstron nie może odnaleźć naszej oferty = stracony klient
4. scenariusz: akurat w tej godzinie, dział IT wykonuje kopię bazy danych wstrzymując działanie serwisu = stracony klient
5. scenariusz: strona ładuje się 3-5 sekund, kolorystyka jest przyciągająca, menu - intuicyjne, wysokiej jakości zdjęcia, oferta przejrzysta, czytelna = prawdopodobnie nowe zamówienie dla naszej firmy
Który scenariusz może dot. Twojej strony internetowej? Jak Twoja strona internetowa wygląda na tle konkurencji?
Pamiętaj, nie należy opierać się jedynie o opinię firmy tworzącej strony internetowe dla naszej firmy. Aby mieć pełen obraz, tego co zostało zrobione poprawnie, a nad czym należy jeszcze popracować - zleć przeprowadzenie audytu strony internetowej, jej funkcjonowania. Audyt stron internetowych to często jedyna możliwość dialogu na wysokim poziomie, z firmą projektującą strony www.
-----------------------------
Visibility.pl Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Również czytałem o audycie strony jak i linków na https://www.zgred.pl/audyt-pozycjonowania-oraz-linkow/ i jestem zdania, że jest to bardzo ważny element całego pozycjonowania. Zresztą dobrze jest raz na jakiś czas te działania przeprowadzić.
OdpowiedzUsuńNa pewno warto od tego zacząć jeżeli chodzi o skuteczne pozycjonowanie stron.
OdpowiedzUsuńInteresujący wpis jak i cały blog. Jestem pod wrażeniem, że ktoś może mieć tak ogromny talent do prowadzenia bloga.
OdpowiedzUsuńWpis warty uwagi
OdpowiedzUsuńCiekawie napisane. W tym przypadku warto również sprawdzić https://www.grupa-icea.pl/podstawy-pozycjonowania-od-czego-zaczac-by-uzyskac-najlepsze-efekty-etap-iii-link-building-i-inne-elementy-wplywajace-na-widocznosc-strony-2/
OdpowiedzUsuńCenne informacje można tutaj znaleźć
OdpowiedzUsuń