Agencja interaktywna – co to takiego?
Autor: parzenica
Agencja interaktywna – to brzmi dumnie. Czy jednak do końca zdajemy sobie sprawę do końca czym w istocie zajmują się firmy, które mienią się agencjami interaktywnymi?
Agencje interaktywne to dosyć nowe określenie, które związane jest z szybkim rozwojem Internetu. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że agencja interaktywna to agencja reklamowa ukierunkowana ściśle na globalną sieć i możliwości, które stwarza. Jednak obecne agencje interaktywne to już coś więcej niż e-agencja reklamowa. Agencje reklamowe tworzą strategie promocji, wytwarzają materiały reklamowe, dbają o public relations etc. Agencje interaktywne poszły mocno w kierunku programowania rozwiązań internetowych. Oczywiście programowanie w agencjach interaktywnych jest ściśle ukierunkowane na promocję w sieci. Firmy takie tworzą profesjonalne strony internetowe, różnorodne aplikacje dedykowane, portale społecznościowe, platformy aukcyjne. Zajmują się również hostingiem czy projektowaniem systemów CRM. Agencje interaktywne zajmują się także właściwymi działaniami promocyjnymi w sieci. Tutaj pojawia się część wspólna z tradycyjnymi agencjami reklamowymi, które coraz częściej oferują promocję w Internecie, zmieniając nieco charakter na agencję interaktywną. Promocja w sieci w agencjach interaktywnych skupia się głównie wokół SEO, czyli pozycjonowania stron internetowych. Dopełnieniem SEO są kampanie reklamowe takie jak np. adwords, dostępne w wyszukiwarce Google i sieci partnerskiej. Dodatkowo agencje zajmują się marketingiem w social media (np. prowadzeniem fanpage'ów dla klientów w sposób nietuzinkowy) czy e-mail marketingiem.
Oferty agencji interaktywnych są różnorodne. Wymienione wyżej usługi to standard, choć oczywiście są agencje, które specjalizują się np. tylko w SEO, oferując wyłącznie usługi z zakresu pozycjonowania.
Jak działają agencje interaktywne
Na ogół w agencjach interaktywnych pracuje kilka osób, rzadziej kilkanaście. W największych agencjach zatrudnienie to kilkadziesiąt osób, ale takich firm na polskim rynku jest relatywnie niewiele. Zdecydowanie przeważają małe agencje, zatrudniające kilku specjalistów z różnorodnych dziedzin marketingu czy programistów. Pod kątem kontaktów z klientem działają podobnie do wielu firm z innych branż. Nie ma tu jakiejś szczególnej unikalności. Jedyną różnicą w stosunku do większości firm jest sposób promocji. Agencje interaktywne przygotowują różnorodne rozwiązania dla Internetu, stąd promocja i pozyskiwanie klientów skupia się głównie w sieci. Jest to zrozumiałe, gdyż w swoich szeregach posiadają specjalistów od marketingu internetowego, którzy potrafią efektywnie skorzystać ze swoich zasobów i skutecznie przyciągnąć klienta.
Agencje interaktywne stają się coraz popularniejsze. Rynek ich usług rośnie każdego roku od kilku lat. Nic nie wskazuje, aby miał się w najbliższym czasie odwrócić. Dlatego jeżeli posiadasz odpowiednią wiedzę i zasoby oraz poszukujesz ciekawego pomysłu na biznes, własna agencja interaktywna może być ciekawą koncepcją.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Bardzo przydatny artykuł dla osób, które dopiero rozważają promocję swojego biznesu! Pozdrawiam
OdpowiedzUsuń