piątek, 8 lipca 2016

Czy wiesz, którą połowę pieniędzy na marketing w Internecie Twoja firma wyrzuca w błoto?

Czy wiesz, którą połowę pieniędzy na marketing w Internecie Twoja firma wyrzuca w błoto?


Autor: krzysztof.kwasniewski


W myśl powszechnie znanej reguły mniej więcej połowa budżetu, który wydajecie na marketing, to pieniądze wyrzucone w błoto. Najgorsze jest jednak to, że najczęściej nawet nie próbujemy się dowiedzieć, która to połowa – a ten błąd zaniechania może nas sporo kosztować.


Mam jednak dobrą wiadomość! W marketingu internetowym ocena skuteczności prowadzonych działań jest dużo łatwiejsza niż w tradycyjnym.

Jak ocenić, które działania są naprawdę skuteczne?

Wyobraźmy sobie, że strona internetowa to tradycyjny sklep, do którego prowadzi 5 różnych wejść. Wynajmujemy 5 firm, które są odpowiedzialne tylko za to, aby wyszukiwać, zachęcać i wprowadzać potencjalnych klientów do sklepu (każda tylko przez swoje drzwi). Bardzo szybko w pomieszczeniu robi się spory tłok, część klientów wybiera produkty i przechodzi do kasy, a część po prostu wychodzi.

skuteczne-sposoby-na-pozyskiwanie-klientow-w-internecie

Jak myślisz, która z 5 firm pozyskuje dla Ciebie właśnie TYCH KLIENTÓW, którzy przechodzą do kasy? Może warto wyłącznie jej powierzyć pozyskiwanie klientów do innych wejść, a pozostałym podziękować?


Warto wiedzieć

Większość klientów, którzy odwiedzą Twoją stronę lub sklep w Internecie, wyjdzie nic nie kupując. Ale jest pewien plus – tych naprawdę zainteresowanych możemy „oznaczyć” i dowiedzieć się dokładnie, którym „wejściem” weszli. Jak mogą trafiać na stronę potencjalni klienci, czyli ile mamy „drzwi” do sprawdzenia?


Proponuję zrobić szybki przegląd tego, jak klienci trafiają na Twoją stronę, a uzyskasz minimum kilkadziesiąt różnych „drzwi”:

  • wpisując różne słowa kluczowe w wyszukiwarce,
  • z wyników organicznych lub linków sponsorowanych – w obu przypadkach wpisanie każdego słowa traktujemy jako osobne drzwi, ponieważ nie każde słowo może generować tak samo wartościowy ruch; klikając w reklamy na różnych portalach, stronach itd.,
  • przechodząc z portali społecznościowych,
  • klikając w link w e-mailu,
  • wpisując adres strony bezpośrednio.

Jak można się dowiedzieć, którym wejściem weszli właśnie ci klienci, którzy zamówili towar/usługę?

Jednym z najlepszych sposobów jest określenie celów w programie Google Analitics. Dzięki niemu dowiecie się na przykład, w których miejscach klienci najczęściej opuszczają stronę, w które elementy najchętniej klikają, jak długo są na stronie i wiele innych, co pozwoli na optymalizację serwisu WWW oraz szybsze i tańsze osiąganie zamierzonych celów.


Autor: Krzysztof Kwaśniewski - doradza i prowadzi szkolenia dla firm z zakresu: Google Analitics i Adwords, optymalizacji stron internetowych, e-mail marketingu, social media.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

3 komentarze:

  1. Jeśli chcemy aby nasza firma/sklep internetowy pojawiały się bardzo wysoko w wynikach wyszukiwania najlepiej wykupić profesjonalne usługi IT. W dzisiejszych czasach tylko pomoc profesjonalistów może nam pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak, pomoc profesjonalistów w dzisiejszych czasach to ważna sprawa. Ja ruszyłam z własną firmą budowlaną z mężem i też chyba zastanowię się nad jakąś stroną internetową i pomocą profesjonalistów w zwiększeniu liczby odbiorców ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chcąc promować swoją firmę w internecie koniecznie powinniśmy korzystać z usług profesjonalistów jak https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku/ , właśnie po to , by nie wyrzucać pieniędzy w błoto. Z tego co czytałam na podanej stronie to działania w mediach społecznościowych przynoszą bardzo wiele korzyści

    OdpowiedzUsuń