Po co firmie fanpage?
Autor: Justyna Szczęsna
Media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem komunikacji biznesowej. Sytuacja ta wynika z wprowadzenia przez nie nowych rozwiązania mających na celu profesjonalną promocję marki.
Jednym z nich jest tak zwany fanpage, innymi słowy oficjalny profil firmy w sieci internetowej. Dzięki swojej dostępności, stanowi szybki, a przede wszystkim tani sposób na komunikację między tobą i twoimi odbiorcami. Pytanie tylko: po co?
Buduje świat przeżyć
Promując swoją markę, koniecznie pamiętaj o następującej zasadzie: ty – jako przedsiębiorca, nie sprzedajesz konsumentowi produktu czy usługi. Ty oferujesz mu pewien świat przeżyć - stan, którego doświadczy po waszej transakcji. Fanpage daje ci możliwość zobrazowania tej jakości życia. Przedstawiając odbiorcy swoją markę, musisz ukazać mu to, kim będzie, gdy wejdzie w jej posiadanie. Mężczyzną walczącym o dobrą kondycję? Nowoczesną i świetnie wyglądającą mamą? Nastolatkiem, uprawiającym sporty ekstremalne? Ludzie bowiem kupują dobra dla własnej autoprezentacji. To one ich identyfikują i o nich mówią. Tworząc fanpage, masz możliwość opowiedzenia swojej historii. Możesz sprawić, że konsumenci będą chcieli zostać jej częścią.
Buduje zaufanie
Kiedy konsument poczuje, że to właśnie twoja marka go definiuje, na pewno zacznie sprawdzać jej wiarygodność. Musisz wzbudzić w nim zaufanie. I tu pojawia się kolejna zaleta fanpage’a. Stanowi on bowiem formę otwartego dialogu między tobą, a twoimi odbiorcami. Mając go, pokazujesz, że nie boisz się oficjalnej konfrontacji. A to znów oznacza, że nie masz nic do ukrycia. Dodatkowo taka forma komunikacji daje ci możliwość ukazania swojej marki w oczach innych. Pamiętaj, firmy, które same o sobie mówią w superlatywach nie są postrzegane jako uczciwe, a wręcz przeciwnie. To rekomendacje innych budują zaufanie kolejnych, a nie twoje zapewnienia.
Powiększa krąg odbiorców i podtrzymuje relacje z obecnymi
Oprócz tworzenia świata przeżyć i budowania zaufania, fanpage jest również wspaniałym sposobem na podtrzymywanie relacji z konsumentami oraz poszerzanie kręgu odbiorców. Poprzez dzielenie się różnorodnymi informacjami z zakresu zainteresowań twojej grupy docelowej lub organizowanie spotkań tematycznych, zaciskasz więzi między wami. Ukazujesz, że macie wspólne zamiłowania. Łączy was to samo przesłanie. Możesz również dystrybuować wśród swoich odbiorców kody rabatowe bądź inne upominki, wyrażając w ten sposób wdzięczność za oddanie twojej marce. Organizując ciekawe konkursy, masz szansę na poszerzenie swojego kręgu działań o kolejne listy kontaktów.
Fanpage jest bardzo przydatnym narzędziem promocji oferowanym przez serwisy społecznościowe. W zależności od strategii tworzenia wizerunku marki, może on okazać się dobrym wsparciem dla innych działań marketingu internetowego.
Emocni.pl - agencja interaktywna Warszawa
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Świetnie prowadzony blog!
OdpowiedzUsuńwspaniały blok i fajne treści
OdpowiedzUsuń