Sztuka budowania wizerunku w sieci
Autor: Greta Rozmysłowicz
Dostęp do dzisiejszych mediów może sprawiać wrażenie, że budowanie wizerunku wśród potencjalnych klientów jest proste. Tym bardziej, że XXI wiek charakteryzuje bardzo łatwy dostęp do Internetu, który jest głównym środkiem przekazu. Nic bardziej mylnego.
Budowanie wizerunku jest sztuką, która wymaga wiele doświadczenia, zaangażowania i twórczego myślenie.
Wizerunek jest jednym z najważniejszych czynników kreujących przewagę konkurencyjną na danym rynku. Sympatia do marki, pozytywne emocje, czy wrażenia, jakie wywiera symbol, znak czy też wydarzenie są na wagę złota.
Czym jest wizerunek
Przedmiotem, o jaki zabiega wiele przedsiębiorców jest zbiór pewnych przekonań lub wyobrażeń, które opierają się na informacjach lub doświadczeniach dotyczących danego obiektu, wydarzenia, miejsca, osoby czy firmy. Wizerunek jest kwestią indywidualną, ponieważ istnieje on w umysłach ludzi i różni się w zależności od osoby. Dzieję się tak, ponieważ każdy człowiek jest inny, wyznaje różne systemy wartości, zasady oraz posiada różne potrzeby.
Jak budować wizerunek w sieci?
Odbieranie wizerunku odbywa się w umysłach innych. Niemniej jednak nie oznacza to, że nie można na to postrzeganie wpłynąć. Dzięki wypracowanym metodom można oddziaływać na odbiór nadawanych informacji z jednolitym efektem.
Budowanie wizerunku przedsiębiorstwa w świadomości klientów jest długotrwałym procesem. Wymaga on doświadczenia, profesjonalizmu i kreatywności firmy za ten proces odpowiedzialnej. Ponadto efekty kampanii wizerunkowych widoczne są po pewnym czasie, co wymaga wiele cierpliwości i sukcesywnych działań, zaś samo kreowanie wizerunku przebiega w kilku etapach.
Etapy kreowania wizerunku
Pierwszym krokiem niezbędnym do rozpoczęcia działań dotyczących wizerunku jest przeprowadzenie analizy stanu aktualnego. Sprawdzenie, jak postrzegana jest firma w oczach klientów daje obraz aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa.
Następnie, po zebraniu artykułów, opinii użytkowników portali Internetowych i przeanalizowaniu stanu aktualnego należy wyznaczyć realne cele do realizacji. Pozwoli to na dokładne zaplanowanie przebiegu całej kampanii.
Wprowadzenie planu w życie zgodnie z harmonogramem, kontrolowanie go i obserwowanie rezultatów to kolejne czynności, jakie muszą zostać podjęte by kampania przebiegłą pomyślnie.
Odlepiamy przysłowiową łatkę
Gdy przedsiębiorstwo dopiero wkracza na rynek lub jego wizerunek nie jest do końca utrwalony w świadomości społeczeństwa, kampanie mające na celu jego wykreowania mają ułatwione zadanie. Większy problem pojawia się w przypadku przedsiębiorstw, które mają przyszytą przysłowiową łatkę. Zmiana postrzegania marki w takim przypadku jest możliwa, wymaga tylko wielowymiarowej kampanii.
Ze zmianą wizerunku w takich przypadkach najlepiej radzą sobie domy mediowe. Dzięki działaniu na wielu płaszczyznach w mediach i dostarczaniu odpowiednich bodźców klientowi a kampanie wizerunkowe przynoszą wielkie sukcesy.
Działanie domów mediowych w rzeczywistości
Dzięki wykupywaniom kampanii reklamowych w różnych mediach, organizacje takie dbają o to, by rozpowszechnić markę, nową usługę czy po prostu przedsiębiorstwo. Domy mediowe przykładają dużą uwagę do podejmowania akcji na płaszczyźnie Internetu. Dlatego też swoje działania w duże mierze opierają na SEO, SEM i Social Media. To jednak nie wszystko. Akcje reklamowe podjęte są również w prasie, radiach i telewizji, które również odgrywa rolę w kreowaniu postrzegania marki. Należy jednak pamiętać, że ostatnie słowo dotyczące tego jak i gdzie będzie przeprowadzana kampania zawsze należy do klienta.
Budowanie wizerunku zarówno w sieci jak i w pozostałych mediach wymaga bardzo przemyślany i racjonalnych działań. Efektem podejmowanych akcji tego typu jest rzeczywista reakcja konsumentów. Dzięki silnemu wizerunkowi na runku dana marka może rozwijać swoją działalność na zupełnie innym, wyższym poziomie.
Artykuł powstał na podstawie materiałów zamieszczonych na: havasmedia.pl
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Świetnie, że poruszono tutaj kwestię odlepiania przysłowiowej łatki. Wbrew pozorom nawet najostrożniejsi przedsiębiorcy potrafią popełnić błędy, które dłuugo negatywnie wpływają na ich wizerunek. Przykładem może być zabawa programami lojalnościowymi dla klientów. Wydawać by sie mogło, iż przygotowanie i wypuszczenie na rynek takiego programu to łatwizna. Jednak niedostosowanie programu do oczekiwań klientów, nie dość że pochłonie nasz cenny czas i pieniądze, to jeszcze zamiast przysporzyć nam lojalnych klientów, sprawi, że ich stracimy, albo co gorzej, swoje niezadowolenie przekażą jeszcze dalej... Dlatego tak ważne jest żeby zawsze mieć realny pogląd na to co możemy zrobić na własną rękę, a co lepiej komuś zlecić. Zresztą są nawet na ten temat artykułu https://www.motivationdirect.pl/wpisy-na-blogu/dlaczego-prowadzenie-programu-lojalnosciowego-bez-pomocy-specjalistow-z-firmy-zewnetrznej-to-nie-jest-dobry-pomysl,878 Treściwe podejście do tematu.
OdpowiedzUsuń