niedziela, 18 września 2016

Ranking - najciekawsze narzędzia marketingu politycznego w 2014 roku

Ranking - najciekawsze narzędzia marketingu politycznego w 2014 roku


Autor: Maurycy Seweryn



Przed nami ciekawa inicjatywa. Warszawska Grupa Doradców PR ogłosiła 15 października ranking na najlepsze narzędzia marketingu politycznego, które kandydaci wykorzystają podczas zaciętej kampanii wyborczej do samorządu. 13 listopada zaprezentuje projekty nadesłane przez spin doktorów.

Warszawska Grupa Doradców Public Relations zdecydowała się zorganizować niecodzienny ranking dla kandydatów do wyborów samorządowych 2014. Kryterium wyboru najlepszych polityków będą stanowiły ich kampanie. To świetna okazja dla osób dbających o wizerunek, by wypromować nie tylko swojego kandydata, ale również samego siebie.

Po co ranking?

Sondaże przedwyborcze zwykle opierają się o identyczny schemat. Z różnym nasileniem czasowym prezentują aktualne poparcie dla kandydatów. Większość głosujących nie ma czasu lub ochoty na wczytywanie się w programy wyborcze. Mała świadomość skutkuje zwykle miernymi wynikami. U jej źródła leży mizerna atrakcyjność materiałów wykorzystywanych w kampaniach wyborczych lub kiepska ich prezentacja. Coraz więcej kandydatów, zdając sobie sprawę z powagi sytuacji i niskiej skali zainteresowania wyborców, zaczyna realizować niespotykane dotąd formy autopromocji. Wszystko to dzieje się przy wykorzystaniu nietypowych, jak na marketing polityczny, narzędzi promocji i niekonwencjonalnych pomysłów. Z myślą o niebanalnych kandydatach powstał ranking Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations. Celem podejmowanych działań jest wyłonienie kandydatów, których kampanie charakteryzują się najciekawszą formą i przesłaniem. Prócz tego, przy okazji wydarzenia, wypromować mogą się osoby dbający o postrzeganie sylwetek pretendentów do objęcia stanowisk w organach stanowiących jednostki samorządu terytorialnego oraz jednoosobowych organach wykonawczych gmin.

Ranking pozwoli to tegorocznym wyborcom zapoznać się z najbardziej niesztampowymi pomysłami na kampanię przedwyborczą. Taka forma autopromocji może zaciekawić głosujących w wyborach samorządowych 2014 i zachęcić ich do zapoznania się z programem wyborczym kandydatów.

Warto spróbować swoich sił w rankingu przede wszystkim dlatego, że kolejna możliwość powtórzy się najprawdopodobniej dopiero za 4 lata, przy okazji kolejnych wyborów samorządowych. Konkurs tego typu niesie ponadto przesłanie prospołeczne. Poprzez nieprzeciętne kryterium wyboru pozwoli zachęcić wyborców do zainteresowania się sprawami politycznymi swojego kraju i świadomie oddać głos.

Jak się zgłosić i wygrać?

Zgłoszenia do rankingu przyjmowane są do 10 listopada na adres ranking@wgd-pr.pl W rankingu wziąć udział mogą sami kandydaci na radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów, jak również agencje PR i spin doktorzy chcący wypromować polityka, nad wizerunkiem którego pracują. Forma nadsyłanych zgłoszeń , jaka przewidziana została przez organizatorów, to:

- przesłanie linku np. z youtube.com do spotu wyborczego lub wysłanie na podany adres pliku mp3, mp4, audio

- różnego rodzaju pliki graficzne prezentującego nieszablonową formą reklamy wyborczej

- zdjęcia z ciekawym rozwiązaniem marketingu politycznego

W przypadku bardziej niestandardowych materiałów należy kontaktować się telefonicznie, mailowo lub osobiście z siedzibą Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations. Wówczas ustalone zostaną indywidualne zasady ich dostarczenia. Co najważniejsze, do rankingu zgłaszane mogą być całe kampanie wyborcze, jak i pojedyncze ich elementy. Zgłoszone materiały będą sukcesywnie prezentowane na stronie internetowej www.wgd-pr.pl oraz na fanpage’u www.facebook.com/WarszawskaGrupaDoradcowPR.

Nagroda

W sondażu wyłonionych zostanie dziesięciu kandydatów, których działania przedwyborcze cechować będą się najciekawszym według jury i najbardziej nietypowym podejściem do autoprezentacji. W komisji zasiądzie trzech ekspertów z Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations. Zwycięzcy otrzymają certyfikaty oraz to, co najcenniejsze - nagłośnienie ich kampanii w mediach internetowych. Lista laureatów ogłoszona zostanie na trzy dni przed wyborami samorządowymi, to jest 13.10.2014 na stronie internetowej oraz na facebookowym profilu organizatora.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz