sobota, 17 września 2016

Sieci społecznościowe jako źródło reklamy

Sieci społecznościowe jako źródło reklamy


Autor: Justyna Szczęsna


Rynek reklamy dążąc do zwiększenia efektywności, nieustannie szuka nowych rozwiązań. W erze gwałtownego rozwoju sieci społecznościowych nie mógł pozostać im obojętny. Nic dziwnego, jako szczegółowo opisany i powszechnie dostępny zbiór konsumentów, stanowią one wręcz perfekcyjne miejsce dla przekazów reklamowych.


Czym są sieci społecznościowe?

Sieci społecznościowe, z angielskiego nazywane także social media, to po prostu skupione w jednym miejscu grupy internautów. Dla reklamodawców stanowią apetyczny kąsek, gdyż są to osoby, połączone ze sobą poprzez przyjaźń, pokrewieństwo, zainteresowania, różne pasje, rozwiązywane problemy i tym podobne. Innymi słowy, to gotowe grupy docelowe. Nie trzeba się zbyt długo zastanawiać, aby zauważyć, że daje to możliwość wręcz ekspresowego dotarcia do pożądanych konsumentów. I z tego właśnie powodu sieci społecznościowe w dość krótkim czasie stały się źródłem reklamy.

Jak wygląda reklama w sieciach społecznościowych?

Reklama w sieciach społecznościowych wygląda trochę inaczej niż ta tradycyjna, znana nam wszystkim. Tu potrzebna jest akcja. Wynika to z tego, że zazwyczaj ma ona odrębny cel. Jest nim stworzenie grupy stałych entuzjastów marki, a nie po prostu zwrócenie uwagi na produkt poprzez specjalną zniżkową ofertę. Jak więc wygląda reklama w sieciach społecznościowych? Każda z platform daje inne możliwości, głównie jednak opiera się ona na mechanizmach PPC i CPM. Stworzenie miejsca dla przyszłych zwolenników marki to jednak podstawa. Tam bowiem zaprowadzi ich link sponsorowany, który wyświetla się wybranej przez reklamodawcę grupie docelowej. I to tam znajdą oni przekaz, który powinien ich zachęcić do pozostania i rozpoczęcia otwartego dialogu, wyrażania swoich opinii i zadawania pytań, okazywania radości bądź niezadowolenia. Sieci społecznościowe ze względu na swoją specyfikę to miejsce, w którym głównie wykorzystywane są wszelkie niestandardowe formy marketingu, jak kampanie wirusowe, buzz marketing czy forma MOM.

Jakie korzyści może przynieść reklama w sieciach społecznościowych?

Social media dają branży reklamowej idealne warunki do zwiększenia wiedzy o marce i budowania lojalności obecnych i potencjalnych klientów. Poprzez odpowiednie działania nadawca może tworzyć pozytywny wizerunek, a co za tym idzie - zdobywać zaufanie konsumentów. Poza tym prowadząc otwarty dialog, reklamodawca otrzymuje, niesamowicie ważną dla rozwoju marki, informację zwrotną na temat produktów i firmy.

Sieci społecznościowe to ogromne źródło przekazów reklamowych. Jednak w przeciwieństwie do tych tradycyjnych, tu komunikacja nie jest jednostronna, dzięki czemu konsument czuje się wyróżniony i ważny.


Agencja interaktywna - Emocni.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

1 komentarz:

  1. Wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach bardzo skuteczną formą promocji i reklamy jest pokazywać się w social media. Na przykład ta firma https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku/ oferuje profesjonalne usługi z zakresu takich kampanii i moim zdaniem ta oferta powinna was zainteresować.

    OdpowiedzUsuń