Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa? 9 praktycznych wskazówek
Autor: Grażyna Sielewicz
Poznaj 9 zasad, które pomogą Ci stworzyć stronę www firmy spełniającą nie tylko wymagania odbiorców, ale i... Google.
- Przede wszystkim odbiorca ma znaleźć w niej informacje, których szuka. A czego szuka? Po to właśnie stosuje się słowa kluczowe, aby umieszczone na stronie przyciągały potencjalnych użytkowników/klientów.
- Rzetelne, konkretne informacje ceni sobie chyba każdy internauta. Dlatego nie obawiaj się zamieszczać na stronie wszelkich danych, tabelek, raportów. Wtedy w oczach odbiorcy stajesz się ekspertem, który zna się na rzeczy.
- Nie zapomnij o umieszczeniu na stronie sekcji FAQ, to dzięki niej znajdzie Cię więcej internautów. Poza tym – ponownie – będziesz uchodzić w ich oczach za eksperta.
- Zamieść wszystkie niezbędne informacje o firmie, ale nie pisz z Twojego punktu widzenia. Klient chce czytać, o tym, co on może zyskać dzięki Twoim produktom/usługom. Zwracaj się więc bezpośrednio, używaj języka korzyści i pisz to, co będzie miodem na uszy dla odbiorcy. Nikogo nie interesuje Twoja firma, ale to, co może mu ona dać.
- Twoja strona absolutnie musi przyciągać wzrok. W ciągu niespełna sekundy internauta zdecyduje, czy na niej zostanie czy nie. Wizualna forma powinna więc go zaspokajać. Idealna strona jest więc przejrzysta, jasna, łatwa w nawigacji.
- Umieszczaj na stronie referencje od klientów, pochwal się nimi. Ludzie bardziej wierzą opiniom niż pustym zapewnieniom. Referencje są więc najlepszą wizytówką dla firmy.
- Pamiętaj, aby na stronie nie zamieszczać kopiowanych treści. Algorytmy Google sprawią, że obniży się jej pozycja. Oznacza to dla Ciebie zmniejszenie liczby klientów.
- Na stronie nie powinno zabraknąć dobrze widocznego formularza kontaktowego, opcji zapisania się do newslettera oraz wtyczek mediów społecznościowych.
- Na koniec zapamiętaj, co odrzuca użytkowników od Twojej strony. Przede wszystkim są to niewartościowe treści, niejasny przekaz, nieintuicyjna i niefunkcjonalna strona oraz treści zamieszczone na niej są rozbieżne z tym, czego internauta szuka (niewłaściwe słowa kluczowe).
Artykuł powstał dzięki agencji marketingowej Scorise oraz Marketingowi Relacji.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
ciekawe tutaj wpisy!
OdpowiedzUsuńŚwietnie prowadzony blog!
OdpowiedzUsuń